Despre noi


GRĂDINIŢA! … aceea a visurilor noastre? Un loc plăcut, minunat, scăldat în aer şi lumină! Un loc care „vorbeşte” copiilor şi părinţilor! De cum deschidem uşa, totul râde ochiului şi-ţi înduioşează inima. Imagini copilăreşti pe pereţi, flori pe poliţe şi pe ferestre, o mie şi una de jucării care nu sunt „simple jucării” pentru că jucându-se cu ele copiii se formează, care sunt ceea ce în limbajul nostru pretenţios şi rece numim material educativ, căci dau atâta bucurie şi viaţă mânuţelor care le frământă.
Amenajate într-o simfonie perfectă, obiectele existente, culorile, plantele dau farmec locului. Măsuţele joase cu scăunele potrivite dispuse pe „centre de activitate”, dulăpioarele şi etajerele de un cot sunt la dispoziţia copiilor. Şi câtă hărnicie, câtă seriozitate, câtă însufleţire în această lume minunată, unde fiecare ştie ce vrea şi nimeni nu pierde timpul!
Unul este vrăjit de magia creioanelor colorate, altul construieşte într-un colţ palate, unul aşează culori, forme, mărimi după normele găsite în mintea lui de copil şi Educatoarea, blândă, discretă, trece de la unul la altul, îi observă pe toţi.
Ea se îngrijeşte de toate, ea pune toate la îndemâna copiilor, ea organizează jocurile şi surprizele, ea ştie firul minunat al poveştilor şi versul blând sau vioi al cântecelor, ea spune cuvântul care împacă, ea găseşte gestul care alină.
 Aceasta este grădiniţa de copii!
Dacă pătrundem însă mai adânc şi căutăm înţelesul adevărat al voioşiei copiilor şi hărniciei lor, rostul mobilierului şi materialului bogat şi variat ce li se pune la îndemână, descoperim opera profund educativă pe care o urmăreşte şi o realizează grădiniţa de copii.
Grădiniţa este locul care permite dezvoltatea liberă a copilului, explorarea activă, interacţiuni variate cu materialele, cu ceilalţi copii şi cu adulţii. Pentru a se dezvolta armonios, pentru a-şi dezvolta personalitatea, copilul are nevoie de o atmosferă de linişte, ordine şi libertate, de activităţi gradate şi după voie alese, care să stimuleze dezvoltarea intelectuală, afectivă, socială şi fizică, a fiecărui copil în parte. Este, în acelaşi timp locul în care –i sunt încurajate explorările, exerciţiile, încercările, unde va fi constructor, profesor, doctor sau inventator.
Aici copilul înţelege mai bine conceptele: bunătate, dreptate, echitate, adevăr. Aici copilul este sprijinit în achiziţionarea de cunoştinţe, capacităţi, deprinderi şi atitudini necesare la intrarea în şcoală şi pe tot parcursul vieţii.
Pe lângă această acţiune educativă, Grădiniţa înfăptuieşte şi o nepreţuită operă socială aceea de îngrijire şi ocrotire a copiilor în perioada când mamele lor se află la muncă.
Acesta este locul în care cresc micile vlăstare, oamenii serioși și buni de mâine.

      În grădiniţa noastră fiecare copil este întâmpinat cu căldură, este învăţat cu răbdare şi este îmbrăţisat cu bucurie. Un zâmbet, o ...