Raport de activitate










GRĂDINIȚA CU P.P. NR.8 BÂRLAD
STRADA DRAGOȘ- VODĂ NR.26
NR. 8 / 8 .01.2020.


RAPORT ASUPRA ACTIVITĂȚII INSTRUCTIV – EDUCATIVE DESFĂȘURATĂ ÎN SEMESTRUL I
ANUL ȘCOLAR 2019-2020

  1. Managementul școlar,managementul asigurării calității, dezvoltare instituțională, eficiența atragerii și folosirii resurselor ( umane, financiare, materale și informaționale), respectarea legislației în vigoare și a regulamentelor.
Prezentul raport de activitate a fost întocmit pe baza rapoartelor responsabililor de comisii de lucru, precum și în baza datelor statistice furnizate de compartimentul secretariat. Activitatea s – a desfășurat în baza prevederilor Planului managerial pentru anul școlar 2019-2020. Documentele de proiectare a activității au fost întocmite la începutul fiecărei etape în urma unei temeinice analize de diagnoză a activității anterioare, prin raportare la indicatorii de performanță și la criteriile de evaluare. Planul managerial constituie documentul de bază al proiectării, acestuia circumscriindui-se celelalte documente de proiectare și planificare. Documentele de proiectare managerială au fost elaborate în concordanță cu cerințele curriculumului national, ținând cont de corelarea obiectivelor stabilite la nivelul sistemului national de învățământ, cu cele specifice unității de învățământ, pe baza documentelor curriculare oficiale.
Obiectivele generale specifice Grădiniței cu P.P.Nr.8 Bârlad, au vizat optimizarea întregii activități din unitate în toate domeniile funcționale: optimizarea actului managerial, crearea condițiilor pentru realizarea standardelor educaționale și a finalităților, promovarea tehnicilor și metodelor de predare-învățare-evaluare conform exigențelor reformei, creșterea funcționalității bazei materiale, aplicarea legislației, operaționalizarea activității, stimularea și motivarea morală a personalului și a preșcolarilor, creșterea gradului de implicare, dezvoltarea spiritului de echipă, asigurarea fluxului informațional și eficientizarea comunicării precumși extinderea și eficientizarea parteneriatului educațional.

Organizarea consiliilor, comisiilor a fost realizată în concordanță cu prevederile Regulamentului de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar aprobat prin O.M.E.N. nr.5079/31.08.2016.
Repartizarea responsabilităților s –a făcut având în vedere competența profesională , aptitudinile și calitățile organizatorice ale cadrelor didactice, a reprezentanților Consiliului local, a părinților, după cum urmează:
Nr.
Crt.
Nume și prenume
Funcție/reprezentant
Responsabilitate
1. Radu Elena –Geanina Director Coordonează și monitorizează toate activitățile din grădiniță
2. Mihai Silvia Prof. Inv.presc.
-membru C.A.
-responsabilă comisia metodică
3. Bratu Oana Prof. Inv.presc.
-membru C.A.
-secretar C.P.
4. Șoldan Oana Prof. Inv.presc.
-președinte CEAC
-secretar C.A.
5. Roseti Gabriela Prof. Inv.presc. - consilier educativ
6. Strat Mioara Prof. Inv.presc. -președinte Comisia pentru dezvoltare și evoluție în cariera didactică
7. Corcioveanu Mioara Prof. Inv.presc. -președinte Comisia pentru Curriculum
8. Hlenschi Lenuța Prof. Inv.presc. -președinte C.S.S.M.S.U.
9. Popa Lența Prof. Inv.presc. -coordonează activitatea școlară și extrașcolară
10. Prisecaru Adrian Reprez. părinți -coordonează parteneriatul cu părinții
11. Andrieș Cristian Reprez. părinți -se preocupă de organizarea comitetelor de părinți în vederea sprijinirii grădiniței, în demersurile sale educative
12. Voinea Magda Reprez. primar
-sprijină grădinița în toate demersurile în vederea progresului unității;
-monitorizează intențiile de dezvoltare și execuția financiară.
13. Huiban Andrei Reprez.consiliul local -coordonează relațiile și proiectele cu comunitatea locală.
Au fost asigurate condiții optime desfășurării procesului de învățământ, s-a realizat încadrarea cu personal didactic calificat și un orar în concordanță cu curba de efort intelectual. În proiectarea activităților au fost consultate cadrele didactice, realizându-se apoi un schimb permanent de informații pe tot parcursul semestrului I. Permanent s –a urmărit asigurarea transparenței, participarea cadrelor didactice cât și a părinților la actul decizional. Acestea se oglindesc prin atribuțiile acordate membrilor C.A. al grădiniței.
Puncte tari:
-grădinița se bucură de o tradiție frumoasă și bogată: dispune de cadre didactice bine pregătite profesional și metodic, care manifestă înțelegere și deschidere către reformă;
-rezultate remarcabile obținute la concursurile școlare;
-colaborarea grădiniței cu familiile preșcolarilor prin: rezolvarea unor probleme de ordin material și administrativ – gospodăresc, organizarea unor activități extrașcolare;
-colaborarea unității cu autoritatea locală în ceea ce privește alocarea și gestionarea fondurilor necesare;
-realizarea încadrării cu personal calificat ;
-asigurarea condițiilor optime pentru desfășurarea activității instructiv- educative în grădiniță, precum și asigurarea unui meniu bogat și diversificat , potrivit normelor alimentației preșcolarului;
-realizarea și menținerea unui climat de colaborare la toate nivelurile, propice realizării unui învățământ de calitate;
-informarea permanentă și corectă a personalului;
-urmărirea permanentă a legislației în domeniul învățământului.
Puncte slabe:
-popularizarea insuficientă în mass- media a activităților desfășurate în grădiniță și a rezultatelor deosebite obținute.
Ca manager am pus un accent deosebit pe informarea permanentă cu privire la legislația școlară și financiar – contabilă, pe participarea efectivă la cercurile pedagogice ale educatoarelor și directorilor de grădinițe, ca formă de perfecționare.
Resurse umane:
Structura
Nr.de grupe nivel I
Nr.de grupe nivel II
Nr. de preșcolari înscriși
Nr. cadre didactice titulare
Nr. cadre didactice
suplinitoare
Grădinița cu P.P.Nr.8 4 grupe 3 grupe
La început de an La sf.sem.I
190 188

14
-
Grădinița cu P.N.Nr.3

1 grupă
16
1
-
Grădinița cu P.N.Nr.7
1 grupă

15
1
-

Personal didactic angajat

TOTAL
Cadre didactice titulare
16
16
Cadre didactice suplinitoare
1
1
Total general
17
17
Distribuția pe grade didactice:
Gradul I
Gradul II
Definitivat
Debutanți
13
3
1
-


Personal didactic auxiliar:
Funcția
Număr persoane
Calificarea
Administrator financiar 1 Economist
Administrator patrimoniu 1 Economist
Personal nedidactic (administrativ):
Funcția
Număr persoane
Calificarea
Bucătar 2
Bucătar
Ajutor de bucătar
Îngrijitor 8 Îngrijitor
Fochist 1/2 Atribuții de fochist
Muncitor calificat/necalificat 1/2 Muncitor calificat
TOTAL GENERAL 11 11


Copiii înscriși la începutul anului școlar 2019-2020:
Grădinița Grupa mica Grupa mijlocie Grupa mare TOTAL
Grădinița cu P.P. Nr.8 57 74 54 190
Grădinița cu P.N.Nr.3 - - 16 16
Grădinița cu P.N.Nr.7 15 - - 15
Total pe unitate





221


Numărul copiilor retrași la sfârșitul semestrului I a anului școlar 2019-2020:
Grădinița
Sem.I
Sem. al II –lea
Cauze
Grădinița cu P.P.Nr.8
2


-schimbarea domiciliului în altă zonă a orașului sau în altă localitate;
-plecați din țară;
-starea de sănătate a preșcolarilor;
-pierderea locului de muncă a unui părinte.
Grădinița cu P.N. Nr.3
1
- -schimbare domiciliu în altă zonă a orașului.
Grădinița cu P.N. Nr.7
1
- -schimbare domiciliu în altă localitate.
Total pe unitate
4




Analizând motivele retragerii copiilor de –a lungul anului școlar, sunt obiective: concedii de odihnă ale părinților, neacomodare unii preșcolari de la grupele mici, plecarea părinților în străinătate, pierderea locului de muncă la unul din părinți, starea de sănătate a micuților.
Numărul copiilor cu C.E.S. , integrați în învățământul de masă:
Grădinița Grupa mică Grupa mijlocie Grupa mare
Grădinița cu P.P.Nr.8
-
2
5
Grădinița cu P.N.Nr.3
-
-
1
Grădinița cu P.N.Nr.7
1
-
-
Total pe unitate
1
2
6

RESURSE MATERIALE
Resurse proprii:
Resurse extrabugetare:


Resurese extrabugetare obţinute la nivelul unităţii
Resurese extrabugetare obţinute la nivelul grupelor
Total general

Sem. I
Sem. al II-lea
Sem. I
Sem. al II-lea
-5699,48 lei - atragerea de fonduri prin Asociația ,,Child’s smile’’ înființată la nivelul grădiniței .
-1650 lei –dulciuri de Moș Nicolae;
-ornamente de iarnă în valoare de 500 lei pentru ornarea holurilor grădiniței;

1000
Sponsorizare: jucării, jocuri, cărți cu povești, CD–uri educaționale, planșe didactice.

-
8850 lei
Resurse de la bugetul local:
Resursele financiare au fost alocate şi monitorizate de către Primaria Mun. Bârlad, care, prin compartimentul de specialitate, a aprobat şi evaluat periodic bugetul de venituri şi cheltuieli pe care l-am propus, cu respectarea normelor şi prevederilor legale de încadrare în dispoziţiile bugetare. Sub acest aspect, apreciez că din sumele alocate au fost achitaţi furnizorii de servicii, încât la aceasta dată nu există servicii nedecontate.



Grădiniţa
Suma alocată
Obiective realizate
Sem. I
Sem. al II-lea
GRĂDINIȚA CU P.P.
NR 8 BÂRLAD
30000

- Achiziţionarea a 3 laptopuri;
- 2 aspiratoare, 1 robot de bucătărie;
- 3 covoare mari pentru 3 săli de clasă, - 1 dulap la o sala de grupă, 4 covorase bai prescolari ;
-achiziționarea unui aparat dezumidificator la unitatea din structură ;
- aprovizionarea cu materialele necesare efectuării curăţeniei în spaţiile de învăţământ;
-dotarea cu 1 dulap pentru echipamentul personalului de la bucătărie;
-achiziționarea unei mese- inox pentru sectorul bucătărie;
-reparație totală baie Grădinița cu P.N. Nr.3 și subsolul blocului ;
- lucrări de reparații totale la Grădinița cu P.N. Nr.3 ( montare tâmplărie PVC, parchet laminat, jaluzele verticale, uși exterior, precum și zugrăvitul întregii locații);
- Efectuarea lucrărilor curente de întreţinere şi reparaţii la celelalte spații școlare;


Resurse curriculare obţinute din resurse bugetare, extrabugetare sau realizate de colectivele didactice: (Materialele şi mijloacele de învăţământ, auxiliarele curriculare)În continuare echipa managerială își propune să- și canalizeze eforturile în vederea dezvoltării bazei materiale a unității prin identificarea unor strategii de lucru clare și corecte, precum și forme de raportare a rezultatelor obținute.


Grădiniţa
Denumirea resursei curriculare
Resursa financiară
bugetare
Extrabugetară
Elaborate de colectivul didactic
Sem. I
Sem. al II-lea
Grădiniţa cu P.P. NR 8 Bârlad
Cărţi
-
-
-


Ghiduri metodice
-
-
-


Auxiliare didactice

4





Reviste şcolare

1



Alte materiale/ echipamente



- 4 decoruri pentru clase şi holuri
- podoabe, lucrări artizanale


Dotarea cu echipamente, materiale şi mijloace moderne de învăţământ, auxiliare curriculare, rechizite, cărţi, auxiliare,materiale didactice cumpărate sau elaborate de educatoare, toate sunt folosite în scopul realizării obiectivelor prevăzute de programa şcolară.
  • Aspecte pozitive
  • colectivul de cadre didactice dovedește spirit de echipă educatoarele implicându-se în amenajarea mediului educaţional în concordanţă cu noile exigenţe;
  • un management eficient la nivelul grupelor de copii;
  • legislaţia în vigoare este cunoscută şi corect aplicată;
  • documentele manageriale sunt la timp şi corect întocmite;
  • spații bine întreținute şi modernizate,unitatea se încadrează în normele de igienă şcolară, săli de grupă dotate cu mobilier corespunzător identificareastrategiilor de stimulare a performanţei cadrelor didactice, constituie o preocupare pentru cele mai multe echipe manageriale;
  • Aspecte negative:
  • administrarea de chestionare privind gradul de satisfacţie a angajaţilor, părinţilor, exerciţii de autoevaluare a activităţii manageriale, nu a devenit o practică curentă pentru echipa managerială;
  • oferta educaţională a unității nu are precizări privind aspecte care permit integrarea copiilor cu CES;

  1. Modul de aplicare a curriculumului naţional, dezvoltarea şi aplicarea curriculumului la decizia şcolii/în dezvoltare locală şi calitatea activităţilor extracurriculare realizate de personalul didactic şi unele categorii de personal didactic auxiliar.

Toate cadrele didactice au realizat activităţile specifice învăţământului preşcolar, ritmic şi integral, aplicându –se metode şi procedee activ-participative, la fiecare domeniu de activitate, conform planificărilor calendaristice proiectate pe proiecte tematice sau planificări în afara proiectelor tematice. Proiectarea didactică la nivelul fiecărei grupe s-a realizat ţinând cont de sistemul de relaţii şi dependenţe care există între obiectivele operaţionale, conţinutul ştiinţific vehiculat, strategii de predare, învăţare şi evaluare, precum şi standardele de competenţă conform nivelului de vârstă.
Activităţile proiectate pe domenii experienţiale de către educatoarele fiecărei grupe au fost activităţi integrate sau pe discipline desfăşurate cu copiii în cadrul unor proiecte planificate în funcţie de temele mari propuse de curriculum, precum şi de nivelul de vârstă şi de nevoile şi interesele copiilor din grupă.
Fiecare educatoare a desfăşurat şi în acest semestru proiecte tematice după temele din curriculum. Atât proiectele tematice planificate cât şi desfăşurarea în sistem integrat a activităţilor a presupus existenţa unei baze materiale bogate, adecvate care s-a realizat de către cadrele didactice de la grupă sau cu ajutorul părinţilor.
S-au întreprins activităţi de observare a preşcolarilor, discuţii cu părinţii acestora, uneori chiar vizite la domiciliul preşcolarilor, aceştia fiind implicaţi în situaţii evaluative centrate pe obiectivele curriculare, analizându –se ulterior nivelul de performanţă realizat, dar şi natura dificultăţilor de învăţare şi adaptare.
S –a urmărit ca proiectarea didactică să asigure concordanţă dintre curriculumul naţional şi oferta educaţională a unităţii adaptată la specificul zonei, la nevoile şi interesele preşcolarilor, dar şi ale cadrelor didactice. Curriculumul elaborat în grădiniţă a făcut posibilă manifestarea creativităţii cadrelor didactice motivându -le să-şi conceapă strategii didactice proprii, obiective şi conţinuturi pentru realizarea unui curs original care să le repreinte, potrivindu -se disponibilităţilor copiilor lor.
Curriculum la decizia unităţii:
Unitatea şcolară Denumirea opţionalului Tipul Cine desfăşoară opţionalul
Grădiniţa cu P.P.Nr.8 ,,Prietenii grafismelor ’’ DLC Corcioveanu Mioara/Sava Diana


,,Să învățăm să vorbim correct ’’ DLC Roseti Gabriela/Șișcă Sorina


,,Desen după puncte’’ DEC Mihai Silvia/Șoldan Oana


,,Ora poveștilor ’’ DLC Rusu Corina/Năstasă Paula


,,Ne jucăm și ne distrăm’’ DPM – DOS-DEC Andronache Mihaela/Strat Mioara
Grădinița cu P.N.Nr.7 ,,Castelul cu povesti’’ DLC Hlenschi Lenuța
Grădinița cu P.N.Nr.3 ,,Sunete fermecate’’ DLC Diaconu Sidonia


În urma observaţiilor şi discuţiilor purtate cu membrii Comisiei pentru curriculum s-a constatat că activităţile planificate la activităţile opţionale au fost parcurse ritmic şi integral pe primul semestru, aplicându –se metode şi procedee activ-participative obținându –se rezultate deosebite.
Preşcolarii au fost încântaţi de opţionalele derulate pe parcursul semestrului I.
Activităţi extracurriculare
Unitatea
Număr activităţi extracurriculare/Mijloc de realizare( serbare, spectacol, excursie, vizită etc.)
Rezultate
Grădiniţa cu P.P.Nr.8
7 serbări școlare


4 expoziții


8 vizite


7 spectacole
Stimularea participării preșcolarilor
în activități diverse, care să răspundă intereselor și preocupărilor acestora.
Expoziții cu lucrări ale copiilor, CD –uri cu fotografii din activități extracurriculare;
Implicarea în activități cu comunitatea, stimularea participării preșcolarilor în activități diverse, care să răspundă intereselor și preocupărilor acestora;
Grădinița cu P.N. Nr.3
1 serbare
2 expoziții
4 vizite

Cunoașterea obiceiurilor și tradițiilor zilelor de sărbătoare;
Lărgirea experienței de viață a copiilor, îmbunătățirea și completarea curriculum-ului local .
Grădinița cu P.N.Nr.7
1 serbare
1 spectacol
1 vizită
Formarea atitudinii de respect față de valori ale țării, precum și învățarea semnificațiilor zilelor de 1 Decembrie și 24 Ianuarie.
Total pe unitate
9 serbări școlare
7 expoziții
12 vizite
8 spectacole

Activităţile extraşcolare au contribuit la adâncirea şi completarea procesului de învăţământ, la dezvoltarea înclinaţiilor şi aptitudinilor preşcolarilor de a intra în relaţie cu ceilalţi copii, cu adulţii şi cu mediul pentru a dobândi cunoştinţe, deprinderi, atitudini şi conduite noi.
Analizând activităţile desfăşurate la nivelul grupelor de copii apreciem:
Aspecte pozitive:
  • interrelaţionare pozitivă prin comunicare;
  • diversitatea mijloacelor de realizare;
  • prelucrarea unor materiale noi;
  • participarea partenerilor din comunitatea locală care sprijină realizarea acestor activități;
  • toți participanții pot oferi alternative valoroase de soluționare a tematicii;
  • posibilitatea de a parcurge teme variate şi de actualitate;
  • informatizare, actualizare.
Aspecte negative:
  • timp insuficient;
  • lipsa dotărilor necesare;
  • neimplicare activă a tuturor membrilor.


Concursuri şcolare:
-Concursuri la care s –a participat şi rezultatele obţinute:
Concursuri Premiul I Premiul II Premiul III Menţiune De participare
Locale





Judeţene
,,Natura râde, natura plânge’’
8 6 4 -

Interjudețene
-,,Culorile toamnei’’
-,,Bucuriile iernii’’
-,,Toamna în forme și culori
12


10


6
10


8


8
5


6


4
-




-


Internaţionale
,,Timtim – timy’’
12 5 5 -

Total 48 37 24 -

Asigurarea calităţii în educaţie
Pentru îmbunătățirea calității activității didactice, pentru ca o grădiniță să fie eficientă, este necesar ca preșcolarii.cadrele didactice și părinții să aibă foarte bine conștientizată misiunea comună, iar activitatea didactică să fie mai mult centrată pe instruire- formare și curriculum.
Întâlnirile de lucru au fost centrate pe strategii de îmbunătățire a calității activităților didactice:
-s-a pus un accent mai mare pe integrarea strategiilor de învățare în grupă, s –a creat un climat favorabil învățării ;
-s-au desfășurat activități extracurriculare care să lărgească interesul preșcolarilor în sensul construirii de relații bune în grădiniță;
-părinții au fost implicați în activitatea didactică prin participare efectivă la procesul de învățământ;
-s-a accentuat respectul pentru individualitate, cultivarea relațiilor de încredere reciprocă, sprijin și acceptarea opiniei celuilalt;
Evidențiem consecvența cadrelor didactice în abordarea centrată pe obținerea de performanțe a conținuturilor activităților, performanțe măsurate periodic în conformitate cu metodologia de evaluare și remarcate în rezultatele testărilor predictive, formative și sumative, confirmându-se o calitate sporită a actului didactic comparativ cu anii școlari precedenți, aspect obiectivat în achizițiile, capacitățile, competențele, atitudinile și comportamentele preșcolarilor.
S-a folosit o gamă de strategii adecvate stilurilor de învățare, permițând copiilor familiarizarea cu diferite activități de evaluare, încurajându-i să-și asume responsabilitatea pentru propriul proces de învățământ.


  1. Activitatea personalului didactic ( proiectare, predare, învățare, evaluare, reglare/remediere, diferențiere a demersului educațional). Proiectarea didactică şi realizarea curriculumului


În funcţie de rezultatele evaluărilor iniţiale şi particularităţile fiecărei grupe de copii, cadrele didactice au întocmit planificarea calendaristică după metoda proiectelor tematice, ce au avut la bază respectarea conceptului de educație timpurie și educație incluzivă. Cadrele didactice s-au preocupat pentru modernizarea activităţilor desfăşurate cu copiii, astfel:
au fost selectate conţinuturi motivante şi interesante pentru copii;
s-au utilizat mijloace moderne de învăţământ ;
au fost alese și utilizate metode de predare-învățare în funcție de obiective și conținut;
au fost îmbinate corect forme de organizare a activităților (frontale, individuale, pe grupe),
au fost integrate și valorificate eficient mijloacele de învățământ;
a fost asigurat un raport strâns între strategiile didactice clasice și cele activ-participative;
s-au abordat diferențiat preșcolarii în funcție de particularitățile fizice, psihice și intelectuale ale fiecăruia;
s-au îmbinat metodele clasice cu cele modern;
cadrele didactice utilizează tehnici de învăţare prin joc, abordând integrat conţinuturile;
s-a realizat amenajarea spațiului educațional pentru a oferi diversitate și, totodată, concordanță cu proiectele tematice derulate;
s-a amenajat sala de grupă pe arii de stimulare pentru a pune bazele unor trăsături de personalitate, pentru a forma noi priceperi, deprinderi și pentru a crea un mediu educațional cald, plin de lucruri interesante pentru copii;
s-au personalizat documentele (fișele de lucru, fișele model) și materialul didactic prin elemente de originalitate pentru a le face cât mai atractive pentru cei mici;
s-au elaborat probe de evaluare, formulând itemii în concordanță cu obiectivele evaluării și standardelor de performanță;
s-a monitorizat și consemnat progresul/ regresul școlar;
s-au utilizat instrumente diferite de evaluare în concordanță cu particularitățile educabililor.
Abordarea diferențiată a preșcolarilor s-a realizat prin lucru individual, după planul personalizat al copiilor cu CES, dar și cu ceilalți copii, în funcție de particularitățile individuale ale fiecăruia.
Colaborarea foarte bună cu părinţii grupei are o influenţă pozitivă asupra derulării oricăror acţiuni, aceştia spijinindu-ne în toate demersurile.
Toate cadrele didactice din grădiniță au încurajat participarea copiilor la activitate, interacțiunile între copii, relațiile de colaborare ale acestora, au manifestat calm și înțelegere în relațiile cu copiii, au pus mare accent pe flexibilitate și creativitate în abordarea situațiilor didactice, evitând rutina, acționând în direcția transformării învățământului bazat pe informație și reproducere într-un învățământ global, integrat și creativ, care are drept scop final formarea unei personalități dinamice și creative.
S-au aplicat probe de evaluare inițială, (probe scrise, probe orale, observarea comportamenelor în activitățile spontane și de joc) cu descriptori de performanță bine țintiți, acestea conducând la cunoașterea nivelului general de dezvoltare a copiilor, la tratarea individualizată și diferențiată, atunci când a fost necesar. La grupa mare s-a insistat pe latura formativă, dezvoltând copiilor competențe și comportamente necesare unui stat bun pentru viața de școlar.
În urma centralizării evaluărilor inițiale/sumative la cele 9 grupe de preșcolari.
Exprimate în procente, rezultatele se prezintă astfel:
GRĂDINIȚA CU P.P NR.8 BÂRLAD


Grupa

Dome-niul
E.
I.
E.
F.
Mică A
Mică B
Mijlocie A

Mijlocie B

Mijlocie C

Mare A
Mare B
E.I.
%
E.S.
%
E.I.
%
E.S.
%
E.I.
%
E.S.
%
E.I.
%
E.S.
%
E.I.
%
E.S.
%
E.I.
%
E.S.
%
E.I.
%
E.S.
%
DLC
Î
5%
10%
0%
14%
70%
90%
75%
92%
19%
13%
78%
88%
99,5%
100%
D
75%
80%
30%
81%
30%
10%
25%
8%
81%
87%
22%
12%
0,5%
0%
A
20%
10%
70%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
DS
Î
0%
5%
0%
13%
65%
90%
84%
91%
17%
13%
74%
84%
90%
95%
D
70%
75%
43%
81%
35%
10%
16%
9%
83%
87%
26%
16%
10%
5%
A
30%
20%
77%
6%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
DOS
Î
8%
10%
%
4%
85%
95%
86%
96%
35%
61%
100%
100%
93,5%
96%
D
72%
80%
68%
73%
15%
5%
14%
4%
65%
39%
0%
0%
6,5%
4%
A
20%
10%
29%
23%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
DEC
Î
10%
10%
10%
13%
85%
95%
91%
100%
19%
11%
96%
98%
95%
98,5%
D
70%
80%
76%
80%
15%
5%
9%
0%
81%
89%
4%
2%
5%
1,5%
A
20%
10%
94%
7%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
DPM
Î
10%
10%
9 %
11%
100%
100%
100%
100%
61%
69%
100%
100%
97%
99%
D
80%
90%
85%
87%
0%
0%
0%
0%
39%
31%
0%
0%
3%
1%
A
10%
0%
6%
2%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
LEGENDĂ: E.I. – evaluare iniţială
E.S. – evaluare sumativă ( finală)
Educatoarele au utilizat în procesul de predare-învățare-evaluare softuri educaționale
(PitiClic, EduTeca și alte programe informatice), mijloace didactice moderne (videoproiector, laptop, CD-uri educative, CD-play-er), machete, material mărunt, cărți, enciclopedii, atlasuri.
Procesul de evaluare formativă și finală s-a bucurat de o atenție deosebită din partea cadrelor didactice, el fiind riguros planificat, științific și aplicat astfel încât rezultatele să reflecte cu cât mai mare precizie realitatea, fiecare proiect tematic realizându-se cu evaluare. Toate lacunele depistate în cadrul acestor evaluări au fost consemnate în caietul de observații asupra copiilor, educatoarele reușind să monitorizeze corect nivelul de cunoștințe, priceperi, deprinderi, capacități, dovedite de copii în vederea reglării activității în ansamblul său.
În urma evaluărilor sumative apreciem faptul că toți copiii grupelor mari și majoritatea copiilor din grupele mijlocii se exprimă corect din punct de vedere fonetic, lexical, gramatical, având formate deprinderi de muncă intelectuală, comportamente și atitudini morale, de ordine și comportare civilizată, având un comportament social adecvat vârstei. Preșcolarii grupelor mici au făcut progrese apreciabile, datorită frecventării grădiniței și participării la activități, au comportamente însușite sau în dezvoltare.
PUNCTE TARI:
- evaluările sunt planificate în concordanță cu particularitățile de vârstă și individuale ale copiilor;
- sunt monitorizate și se întocmesc planuri de măsuri ameliorative în cazul copiilor având comportamente în dezvoltare sau absente;
- sunt utilizate o gamă diversă de mijloace și strategii, de materiale didactice pentru atingerea obiectivelor propuse;


ASPECTE DE ÎMBUNĂTĂȚIT
- o mai mare eficiență în ceea ce privește predarea evaluărilor și centralizarea datelor;
- întocmirea de planuri remediale în cazul copiilor care prezintă lacune în dezvoltare;
COMISIA METODICĂ:
Activitățile desfășurate de cadrele didactice în cadrul comisiei metodice au urmărit:
-perfecționarea calitativă a abilităților de aplicare a noutăților didacticii moderne, a psihopedagogiei moderne în actul de formare și instruire a preșcolarilor pe baza parcurgerii curriculum-ului pentru învățământul preșcolar și a activității educative destinate cadrelor didactice debutante;
- stimularea calităților de bună practică și a comunicării eficiente didactice au fost repere pentru toate cadrele din unitatea noastră.
MĂSURI PROPUSE PENTRU DIMINUAREA UNOR ASPECTE:
  • Pentru semestrul II se va propune dezbateri pe teme precum:
-proiecte integrate;
-program educațional;
-cum se realizează întâlnirea de dimineață;
-rutinele și tranzițiile;
-exemple de activități demonstrative la diferite domenii de activități.
PROPUNERI PENTRU ÎMBUNĂTĂȚIREA ACTIVITĂȚII COMISIEI METODICE:
Toate cadrele didactice să participe activ la fiecare întrunire documentându –se și conspectând anumite aspecte de interes pentru pentru fiecare, folosindu-se de ele la un moment dat, astfel lacunele pe care le au să le diminueze.
Activitatea comisiei metodice pe primul semestru nu a fost una formală, ci a avut ca scop implicarea tuturor factorilor, pentru o mai bună desfășurare atât a activității instructiv- educative din grădiniță, cât și pentru formarea unei viziuni moderne asupra sistemului educațional în general.
Astfel educatoarele au înțeles că în proiectarea acțiunilor, trebuie să aibă în vedere schimbările sociale generale, dar și cele cu caracter local ( șomajul, apariția unor noi profesii, impactul tehnologiei moderne în procesul de învățământ). De asemenea au ținut cont de următoarele elemente, care să ghideze comportamentul cadrului didactic:
-activitate centrată pe copil;
-flexibilitate și creativitate în abordarea situațiilor didactice;
-înțelegerea necesității însușirii modalităților de lucru în cadrul activităților integrate.
În concluzie având în vedere întreaga activitate desfășurată de cadrele didactice în anul școar 2019-2020, semestrul I, demonstrează că fiecare educatoare este preocupată să dobândească o cât mai bună și temeinică pregătire și autoperfecționare.
ACTIVITATEA DE PERFECȚIONARE:
Cursuri de formare:
În ceea ce privește activitatea de perfecționare a personalului din unitatea noastră, menționăm că, în urma consultării ofertei de cursuri și programe de perfecționare puse la dispoziție de CCD Vaslui, un număr de 7 cadre didactice au finalizat cursuri de formare profesională acreditate, în funcție de prioritățile fiecăruia:


Nr.crt.
Tema cursului de formare/Organizator
Număr de ore/CPT
Număr de participanți
Finalizat cu adev./atestat
1.
,, Motivația învățării la elevi’’ C.C.D.Vaslui
15 CPT
6
ATESTAT
2.
,,Managementul calității în educație ’’
C.C.D.Vaslui
22 CPT
1
ATESTAT


În activitatea de învățare cu preșcolarii cadrele didactice utilizează o multitudine de strategii didactice: proiectul, învăţarea prin descoperire, cubul, piramida, explozia stelară, turul galeriei, problematizarea, învăţare prin cooperare - Diagrama Venn, Ciorchinele, R.A.I. – utilizate cu preponderenţă în activităţi de cunoaşterea mediului (jocuri didactice, observări), educarea limbajului (povestiri, jocuri didactice), activităţi matematice (jocuri logice).
ACTIVITATEA CERCULUI PEDAGOGIC NR.3 BÂRLAD:
Activitatea Cercului pedagogic nr.3 Bârlad, coordonată de prof. înv. preșc. Bleoju Geanina s –a desfășurat cu implicarea tuturor cadrelor didactice din unitate, acestea au prezentat materiale didactice cu referire la tema cercului ,, Abordarea curriculumului revizuit pentru educație timpurie prin activități integrate’’.
- un număr de 3 colege au oferit exemple de bune practici/ modele de planificări orientative
( prezentare PPT), fiind dezbătute informații diverse legate de tema cercului și s –au găsit soluții pentru eficientizarea unor aspecte din activtatea didactică la grupă.
PARTICIPAREA LA SIMPOZIOANE:
Simpozioane
Titlul
Număr cadre didactice participante
Național
,,Inițiative didactice ‘’- Școala Gimnazială Nr.5 Vaslui
5
Național
,, EDUCRATES Tg.-Mureș
17
Internațional
,,Arheologie didactică ’’- I.Ș.J. Vaslui
3
O preocupare constantă a educatoarelor grădiniței noastre o reprezintă împărtășirea experienței personale și a exemplelor de bune practici în articolele din diverse reviste și publicații școlare, inclusiv revista grădiniței - ,,Ecouri din grădiniță”.
Astfel, în semestrul I s-au editat următoarele articole:
Titlul articolului publicat
Denumirea publicației/revistei
Nume și prenume -cadre didactice
,,Când poveștile prind viață’’ ,,Coordonate metodico- științifice‘’ – C.C.D. Vaslui Roseti Gabriela /Șișcă Sorina
,,Poveștile copilăriei’’ ,,Coordonate metodico- științifice‘’ – C.C.D. Vaslui Radu Geanina/Tănasă Gica
,,Stimularea și dezvoltarea creativității la vârsta preșcolară’’ ,,Proiectarea didactică și management european în spațiul românesc’’- Editura EDU Tg. Mureș Roseti Gabriela
,,Exprimarea emoțiilor la preșcolari’’ ,,Proiectarea didactică și management european în spațiul românesc’’- Editura EDU Tg. Mureș Șișcă Sorina
,,Călătorie în lumea poveștilor’’ ,,Proiectarea didactică și management european în spațiul românesc’’- Editura EDU Tg. Mureș Șoldan Oana
,,Familia mea ‘’ – proiect integrat ,,Proiectarea didactică și management european în spațiul românesc’’- Editura EDU Tg. Mureș Mihai Silvia
,,Micii artiști ’’ ,,Proiectarea didactică și management european în spațiul românesc’’- Editura EDU Tg. Mureș Corcioveanu Mioara/Sava Diana
,,Studiu de caz’’ ,,Educația pentru toți-experiențe de succes și noi provocări ’’ Hlenschi Lenuța
,,Portul popular’’ ,,Educația copilului preșcolar în spiritul valorilor naționale ’’ Diaconu Sidonia
,,În lumea poveștilor’’ ,,Proiectarea didactică și management european în spațiul românesc’’- Editura EDU Tg. Mureș Tănasă Gica


Rezultate în urma asistenţelor efectuate:
Cadrele didactice îşi dovedesc competenţele de comunicare, empatie, de manager al grupei şi folosesc tot mai des metodele centrate pe copii, metode bazate pe învăţarea prin cooperare.
A crescut numărul activităţilor care oferă oportunităţi de comunicare, cooperare, colaborare şi interacţiunile adult-copil.
Educatoarea s-a străduit să devină partenerul de joc al copilului, care cunoaşte toate detaliile jocului şi toate regulile care trebuie respectate, securizând copilul din punct de vedere fizic şi psihic, formând deprinderi şi competenţe, căutând individualizarea traseului educational.
Personalul didactic auxiliar și nedidactic:
Personalul didactic auxiliar şi nedidactic a participat activ la buna desfăşurare a activităţii în toate sectoarele. Alături de cadrele didactice, acesta a participat la activităţile de instruire privind asigurarea siguranţei şi securităţii persoanelor şi bunurilor din unitate, efectuarea exerciţiilor de simulare privind intervenţia în situaţii de seism major, de incendiu, la activităţile de instruire privind asigurarea securităţii şi sănătăţii în muncă.
  1. Nivelul performanțelor realizate de elevi în învățare raportat la standardele educaționale naționale (curriculare și de evaluare)


Domenii experienţiale
Aspecte pozitive
Aspecte de îmbunătățit
LIMBĂ ŞI COMUNICARE



  • ia parte la discuţii în mici grupuri informale;
  • ia parte la activităţile de joc, de învăţare în grup, sugerează ce este de făcut mai departe într-un joc, o activitate, continuând secvenţe de acţiuni;
  • discută cu colegii şi cu profesorul despre subiecte cunoscute, povesteşte întâmplări din viaţa personală (persoana proprie, familie, prieteni etc.);
  • întreabă şi răspunde la întrebări;
  • ştie să se prezinte;
  • învaţă cuvinte noi şi le utilizează în cadrul jocurilor sau activităţilor de învăţare.
Corectarea pronunției deficitare a unor copii;


Utilizarea cuvintelor noi în contexte adecvate.
STIINȚĂ
  • spune care obiect este mai aproape sau mai departe, luându-se pe sine ca punct de reper;
  • spune unde se găseşte el în raport cu un anumit obiect din spaţiu (în cameră, în afara camerei, pe scaun, sub masă, lângă colegul său etc.);
  • plasează obiectele peste, pe, deasupra, dedesubt, înăuntrul sau în afara unui spaţiu/ obiect;
  • învaţă schema corporală, cu accent pe relaţia
  • dreapta-stânga (după 4 ani).
Încurajarea autoevaluării şi interevaluării;
Utilizarea evaluărilor acţional – practice.

  • alcătuieşte grupe de obiecte în limitele 1-3 (până la 4 ani) şi 1-5 (după 4 ani);
  • numără corect aceste obiecte;
  • descoperă care cifră lipseşte într-un şir dat;
  • recunoaşte şi denumeşte cifre în intervalul 1-3 (până la 4 ani) şi 1-5 (după 4 ani).
  • descoperă elemente componente ale mediului înconjurător prin antrenarea organelor de simţ;
  • enumeră şi descrie părţi componente ale corpului omenesc;
  • adresează întrebări în legătură cu cele observate;
  • comunică în cadrul grupului rezultatele investigaţiilor;
  • pune întrebări legate de aspectele ce prezintă interes pentru el din tema abordată;
  • caută informaţii suplimentare despre tema studiată, antrenând părinţii, educatoarea, alte surse de informare.
OM ŞI SOCIETATE




















ESTETIC ŞI CREATIV
























DOMENIUL PSIHO-MOTRIC
  • îşi prezintă membrii familiei, colegii, prietenii, vecinii;
  • se prezintă pe sine, se descrie;
  • interacţionează în mod egal cu toţi copiii din comunitate, indiferent de gen, limba vorbită, etnie sau performanţe (copii cu CES);
  • răspunde şi formulează întrebări referitoare la identitatea personală (familie, etnie, limba vorbită, cultura, caracteristicile fizice ale celorlalţi).
Cunoașterea consecințelor unor comportamente negative.
















Diversificarea posibilităților de valorificare a lucrărilor (expoziții, aniversări, concursuri, tombole);










Respectarea regulilor stabilite în cadrul grupului;










Manifestarea atitudinii de fair-play.



  • îşi apreciază propriul comportament în raport cu persoane, personaje şi situaţii cunoscute.

  • cunoaşte numele ţării de origine, domiciliul;
  • cunoaşte însemnele ţării (steag, stemă, imn) şi manifestă respect faţă de acestea;
  • exprimă atitudini pozitive faţă de ţară şi popor;
  • cunoaşte şi respectă tradiţiile culturale naţionale şi minoritare; participă afectiv la sărbătorile laice şi religioase ale familiei şi ale comunităţii;
  • face distincţie între o zi obişnuită şi o zi de sărbătoare;
  • descrie şi recunoaşte evenimente importante (Ziua Naţională, Ziua Unirii, alte evenimente tradiţionale, religioase, culturale, istorice etc.).
  • execută individual sau în grup tema dată;
  • execută lucrări practice din materiale diferite, combinându-le între ele (mobilier din deşeuri de lemn, colaje, jucării, machete, diorame).
  • pregăteşte o masă festivă alături de adulţi;
  • ştie să facă o invitaţie, să răspundă la o invitaţie şi cum să se comporte într-o vizită;
  • manifestă simpatie faţă de cei din jur (oameni şi animale).
  • asociază mişcarea liberă cântecului(3 ani), mişcarea sugerată de timpii egali ai măsurii sau de text (după 3 ani).
  • ascultă cu plăcere fragmente din creaţii muzicale naţionale şi universale, corespunzătoare vârstei şi preocupărilor sale.
  • aplică, pe suprafeţe date sau libere, culoarea (cu pensula, buretele, degetul, palma, ghemotocul de hârtie, ghemul de aţă, ţesături rare, ştampila, peria, tubul);
  • obţine efecte plastice prin combinarea culorilor sau alte tehnici (fuzionare, presare, suprapunere, decolorare, stropire, plierea hârtiei);
  • realizează compoziţii plastice, cu teme date sau la liberă alegere, prin prelucrarea formelor spontane (punct, adăugarea unor linii/puncte).
  • elaborează creaţii individuale şi colective cu şi fără temă dată;
  • participă la crearea cadrului estetic specific ambiental;
  • respectă poziţia de lucru faţă de suportul de lucru.
  • priveşte cu interes şi uneori chiar recunoaşte opere de arta naţionale şi universale, corespunzătoare vârstei şi preocupărilor sale.
  • cunoaşte schema corporală;
  • răspunde motric la o comandă dată;
  • execută corect mişcările diferitelor segmente ale corpului.
  • se joacă (utilizând corect mişcările şi regulile);
  • respectă regulile jocurilor de mișcare sau ale jocurilor sportive;
  • exprimă stări afective sau comportamentale prin mișcare;
  • jocuri de mişcare pentru copii adecvate temei studiate.


Prin activitățile desfășurate pe domenii experiențiale din cadrul programului zilnic, educatoarele grădiniței noastre urmăresc atingerea obiectivelor cadru și de referință specifice programei preșcolare.
Permanent se urmărește integrarea, socializarea și dezvoltarea copilului preșcolar sub toate aspectele (psiho-fizice și socio-emoționale).
PUNCTE TARI:
-se încurajează și se dezvoltă capacitățile emoționale ale copiilor;
-se întărește voința acestora;
- se ține cont de nevoile afective ale copilului;
- i se permite fiecărui copil să urmeze propriul drum prin manifestări, deprinderi și acțiuni;
-copiii sunt deprinși să-și conștientizeze simțul social;
-se permite lucrul în grupuri mici de copii, pe centre de activitate delimitate atât fizic, cât și prin procesul de învățare.


ASPECTE DE IMBUNĂTĂȚIT:
-încurajarea învățării prin cooperare, în grupuri mici de copii;
-planificarea proiectelor tematice raportat la nivelul de înțelegere al preșcolarilor precum și a consultării prealabile a acestora.


  1. Modul în care unitatea de învățământ sprijină și încurajează dezvoltarea personală a copiilor și motivația acestora în învățare ( consiliere, orientare școlară, asistență individualizată), respectând principiile educației incluzive și asigurarea egalității de șanse
Referitor la asigurarea accesului echitabil la servicii de Educare și îngrijire a copilului preșcolar de calitate și favorabile incluziunii, în grădinița noastră, fiecare copil este diferit şi special, având propriile nevoi, fie că este sau nu un copil cu dizabilităţi. Anul acesta avem înscriși un număr de 6 copii cu CES , doamnele educatoare lucrând diferențiat după Planuri de servicii individualizate (PSI). În acest fel, încercăm să oferim șanse egale de incluziune socială tuturor preșcolarilor unității. Făcând o analiză a punctelor tari și a aspectelor de îmbunătățit în ceea ce privește copiii cu CES, putem spune că unitatea noastră promovează o ofertă educațională atractivă care permite integrarea copiilor cu cerințe educaționale speciale, pregătindu-i pentru activitatea școlară.Copii cu CES: 6 preșcolari
Copii cu părinţi plecaţi în străinătate (cu unul/ambii părinţi): 16 (cu unul din parinti) 3 (cu ambii parinti) 
Copii cu familii monoparentale: 10

PUNCTE TARI:

- se oferă sprijin educaţional după nevoile copiilor, aceştia nu sunt excluşi din colectiv;
- s-au întocmit Planuri de servicii individualizate pentru copiii beneficiari;
- se monitorizează progresele PSI-ului.


ASPECTE DE ÎMBUNĂTĂȚIT:
- reticența unor cadre didactice în ceea ce privește lucrul cu copiii cu CES;
- slaba deschidere a părinților privind integrarea în colectiv a copiilor cu CES;
- planificarea de activităţi pentru cunoaştere şi autocunoaştere, acceptare, toleranţă, dezvoltarea empatiei;
- planificarea atentă a activităţilor recuperatorii pe domenii de învăţare, a celor recreative, celor de cultivare şi dezvoltare a înclinaţiilor, desfăşurate în perioada activităţilor de după-amiază, respectarea ritmului propriu de învăţare al copilului precum şi aptitudinile individuale ale acestuia,
- planificarea de activităţi prin care preșcolarii să înveţe să trăiască şi să lucreze împreună sau alături de alţii, să gestioneze emoţii, să accepte diversitatea, să fie tolerant, să empatizeze.
Acțiuni de voluntariat
În cadrul ședințelor cu părinții, se organizează activități de consiliere a părinților privind diferitele aspecte ale dezvoltării psiho-socio-emoționale a copiilor. S-au dezbătut în cadrul unor mese rotunde, probele privind disciplinarea pozitivă a copiilor de vârstă preșcolară. Aceasta a dus la elaborarea unor strategii sprijin copiilor, pentru ca aceștia să devină mai încrezători în ei înșiși. Grădinița noastră, în direcția formării unor comportamente de întrajutorare față de copiii defavorizați, a inițiat derularea unor parteneriate educaționale cu ONG-uri și Complexul de Servicii Comunitare pentru Persoanele cu Handicap Bârlad. S-au desfășurat activități împreună cu copiii incluși în aceste organizații, activități umanitare, activități de donație de jucării, dulciuri, rechizite și îmbrăcăminte. Printre aceste activități, enumerăm:
1. ,,Bucuria de a dărui!”
2. ,,Darul bucuriei”
3. ,,Din suflet pentru suflet ”
PUNCTE TARI :
- implicarea cadrelor didactice în acțiuni de voluntariat;
- se dezvoltă trăsături morale pozitive de toleranță, acceptare și de ajutorare a aproapelui;
- participarea efectivă a părinților în aceste demersuri;
- dezvoltarea laturii antreprenoriale în rândul preșcolarilor prin organizarea unor expoziții cu vânzare .
ASPECTE DE ÎMBUNĂTĂȚIT:
- organizarea constantă de acțiuni de voluntariat și antreprenoriat cu diferiți parteneri;
- implicarea comitetelor de părinți în susținerea financiară și materială a acestor acțiuni.
6. Relațiile unității de învățământ cu părinții și cu comunitatea locală
Colaborarea cu părinții și instituţiile din comunitatea locală
Cadrele didactice din unitate au desfășurat în primul semestru activități curriculare și extracurriculare prin care imaginea și renumele grădiniței au fost promovate. Astfel au fost inițiate parteneriate cu comunitatea locală: cu Biblioteca Municipală „Stroe Belloescu”, cu Muzeul „Vasile Pârvan”, cu Ocolul Silvic Bârlad, cu Detașamentul de Pompieri zona Bârlad, cu Complexul de Servicii Comunitare Pentru Persoane cu Handicap Bârlad, cu Ocolul Silvic Bârlad, Liceul Pedagogic ”Ioan Popescu” Bârlad, cu Teatrul V.I.Popa, Școala ”Vasile Pârvan”, Grădinița cu P.N. Dodești, mass media locală și cu celelalte grădinițe din oraș.
La nivelul grupelor, cadrele didactice au desfășurat, lunar sau semestrial, activități cu copiii la care au participat și părinții. Toate grupele au creat pe rețeaua de socializare Facebook, pagini în care au postat imagini din activitatea copiilor. De asemenea, în întrunirile organizate cu părinții, educatoarele au prezentat înregistrări ale activităților cu copiii, acestea având un impact pozitiv în rândul familiilor.
Semestrul I
Activităţi desfăşurate în locaţii din comunitatea locală şi cu sprijinul acesteia
Obiective

Biblioteca Municipală Stroe S. Belloescu Bârlad –




Ocolul Silvic Bârlad


Complexul de Servicii Comunitare nr.1 Bârlad - serbare Crăciun
( Grădinița cu P.N. Nr.7 )
Casa Eminescu
Teatru V.I.Popa
Casa de Cultură ”George Tutoveanu” Bârlad
Detașamentul de Pompieri Bârlad
-Participarea la activitatea extracurriculară ”Coronița toamnei ” prin organizarea unei expoziţii de lucrări ale copiilor în holurile grădiniței.
Stimularea mentală, integrarea socială și dezvoltarea mai amplă a abilităților copiilor cu nevoi speciale prin activități creative de imaginație;
Educarea atitudinii pozitive față de natura înconjurătoare;
Realizarea educației pentru toleranță, promovarea înțelegerii și a receptivității față de calitățile și defectele celorlalți, formarea calităților de cooperare;
Dezvoltarea simțului estetic, a gustului pentru literatură și carte;





Proiecte de parteneriat cu alte instituţii din comunitate:
1. ,,Din suflet pentru suflet’’ – grupa mică A (proiect în cadrul SNAC; partener - Complexul de Servicii Comunitare pentru Persoana cu Handicap Bârlad, Grădinița cu P.P.Nr.11 Bârlad, Școala Gimnazială Pogonești, Ivești, Cristești )
2. ,,Darul bucuriei’’ – grupa mijlocie C (proiect în cadrul SNAC; partener - Complexul de Servicii Comunitare pentru Persoana cu Handicap Bârlad, Grădinița cu P.P.Nr.2 Bârlad, Școala Gimnazială ,,Stroe Beloescu’’ Grivița)


Proiecte educative aprobate de I.S.J. Vaslui:
NR. CRT.
DENUMIREA PROIECTULUI EDUCAȚIONAL
COORDONATORI
TIPUL PROIECTULUI
PARTENERI
Artă, fantezie și îndemânare”








Șoldan Oana
Mihai Silvia
Cultural- artistic
Grădinița cu P.P. Nr. 11 Bârlad
Grădinița Liceului Pedagogic ”I.Popescu” Bârlad
Școala Gimnazială Băcani
Grădinița cu P.P. Nr. 10 Huși
Grădinița cu P.P. Nr. 18 Vaslui

Zâmbet de copil”
SNAC
Grădinița Liceului Pedagogic ”I.Popescu” Bârlad
Grădinița cu P.P. Nr. 11 Bârlad
Școala Gimnazială Băcani
Asociația ”Child.s smile” Bârlad
1. ”Salvăm Planeta reciclând”




Roseti Gabriela
Șișcă Sorina
Ecologic
Școala Gimnazială ”V. Pârvan” Bârlad
Grădinița cu P.P. Nr. 11 Bârlad
S.C. Priscom S.R.L. Bârlad


2. ”Din suflet pentru suflet”
SNAC
Grădinița Nr. 1 Ivești
Grădinița cu P.P. Nr. 11 Bârlad
Școala Gimnazială Pogonești
Școala Primară Cristești, co. Puiești

Bucurii pentru fiecare!”
Năstasă Paula
Rusu Corina
SNAC
Grădinița cu P.P. Nr. 11 Bârlad
Școala Gimnazială ”V.I.Popa” Dodești
Asociația ”Child-s life”

Planeta verde”

Diaconu Sidonia
Radu Geanina


Ecologic
Grădinița cu P.P. Nr. 5 Bârlad
Grădinița cu P.P. Nr. 11 Bârlad
Liceul Pedagogic ”I.Popescu” Bârlad

Călătoria copiilor preșcolari”





Sava Diana
Corcioveanu Mioara
Cultural- artistic

Biblioteca ”Stroe Belloescu” Bârlad
Grădinița cu P.P. Nr. 11 Bârlad
Școala Gimnazială ”Stroe Belloescu” Grivița
Grădinița cu P.P. Nr.18 Vaslui
Grădinița cu P.P. Nr.5 Vaslui
Grădinița cu P.N. Nr. 1 Băcani

Bucuria de a dărui”
Bratu Oana
Tănasă Gica
SNAC
Grădinița Nr. 1 Ivești
Grădinița cu P.P. Nr. 5 VBârlad
DGAPC Vaslui
SC. CPH Bârlad
Școala Gimnazială ”Ep. I. Antonovici” Bârlad

Cânt și joc românesc”
Strat Mioara
Andronache Mihaela

Cultural- artistic
Grădinița cu P.N. Nr. 3 Zorleni
Școala Gimnazială ”V. Pârvan” Bârlad

Prietenii naturii”
Popa Lența
David Bianca
Ecologic
Grădinița cu P.P. Nr. 4 Bârlad
Școala Gimnazială ”Stroe Belloescu” Grivița
Grădinița cu P.P. Nr. 11 Bârlad



Toate grupele au aplicat chestionare părinților privind satisfacția în ceea ce privește actul educațional, grădinița noastră având o imagine pozitivă în comunitate. Din centralizarea chestionarelor, se desprind următotoarele aspecte:
- părinții au ales grădinița în special pentru profesionalismul cadrelor didactice;
- grădinița oferă un spațiu de tip familial, cu o atmosfera relaxantă, în care copii se simt protejați;
- bază materială foarte bună;
- spațiul de joacă exterior pentru copii este diversificat;
- personalul de îngrijire suficient, cu un comportament adecvat față de copil și părinții acestuia;
- implicarea continuă a copiilor în activități extrașcolare diverse.
PUNCTE TARI:
-s-au încheiat numeroase protocoale de colaborare cu instituții din comunitatea locală;
-s-au organizat numeroase activități educative;
-a crescut imaginea grădiniței în comunitate.
ASPECTE DE ÎMBUNĂTĂȚIT:
-creșterea numărului diseminărilor din cadrul parteneriatelor cu comunitatea;
-atragerea a cât mai multor părinți în desfășurarea acțiunilor întreprinse de cadrele didactice;
-antrenarea membrilor comunității în luarea unor decizii privitoare la dezvoltarea grădiniței;
-stimularea partenerilor din comunitate privind oferirea unui suport material și cultural copiilor din grădiniță.
7. Atitudinea elevilor faţă de educaţia pe care le-o furnizează unitatea de învăţământ
Copiii de vârstă preşcolară îndrăgesc tot ce este frumos, bun, cald şi înălţător. Depinde de capacitatea noastră de a avea şi a oferi toate acestea. Pentru că, în contrast cu recunoscuta-i receptivitate şi sensibilitate, copilul de vârstă preşcolară respinge cu aceeaşi naturaleţe tot ceea ce nu corespunde intereselor şi preocupărilor sale.
La nivelul unității media frecvenţei este foarte bună, deci avem “aluatul” pe care noi hotărâm cum îl vom modela.
Utilizarea jocului ca formă principală de activitate, utilizarea tehnicilor şi a metodelor de învăţare prin cooperare, antrenarea acestora în toate tipurile de activităţi, implicarea directă, consultarea acestora în oferta zilnică propusă, multe aspecte practice ale activităţilor, asigurarea unui mediu prietenos, preocuparea pentru o bună cunoaştere a particularităţilor psiho-pedagogice şi de vârstă ale tuturor copiilor cu asigurarea consilierei psihologice necesare pentru a asigura şanse egale în educaţie, elaborarea de Proiecte Individualizate care să corespundă cerinţelor copilului, cu rol stimulativ în dezvoltarea acestuia sunt tot atâtea strategii de motivare a copilului pentru activitatea de învăţare, tot atâtea strategii de a schimba atitudinea acestora faţă de educaţia oferită de şcoală.
Cei care aleg cariera didactică pentru acest prim nivel al sistemului de învăţământ îşi asumă o mare răspundere pe care o pot onora cu responsabilitate şi profesionalism numai prin dragostea pentru copiii pe care îi ajută să pătrundă în tainele lumii înconjurătoare.
Răspunderea primului educator specializat este mare, întrucât ceea ce învaţă copilul în primele etape ale copilăriei este determinant pentru profilul personalităţii sale viitoare. Este important să nu uităm asta până în clipa în care ne vom lua rămas bun de la copii şi de la meseria pe care am practicat-o o viaţă de om! Dacă vom analiza chestionarele aplicate părinţilor privind motivul pentru care au ales o anume unitate vom constata că argumentul principal, primul enunţat va fi profesionalismul educatoarelor şi ulterior celelalte aspecte.
Lucrăm cu generaţii de copii precoce, cu generaţii care au acces la informaţii de ultimă oră, care au foarte multe informaţii dar care, dacă nu ne racordăm şi noi noului, sunt din ce în ce mai greu de motivat pentru activitate. Am analizat aceste aspecte şi am concluzionat că trebuie să ne structurăm adecvat demersurile didactice, trebuie să avem familia partener activ în derularea tuturor activităţilor.
Cu toţii ştim că educatoarele profesioniste fac parte din Oferta grădiniţei. Acestea sunt căutate de părinţi şi, trebuie să recunoaştem că acestea sunt punctul forte al ofertei fiecărei grădiniţe. Părinţii doresc ceea ce este mai bun pentru copiii lor. Ei doresc ca de formarea copiilor lor să se ocupe profesionişti. Au dreptul de a alege ceea ce consideră, că este mai bun pentru copilul lor.
Frecvenţa preşcolarilor pe parcursul semestrului I, anul școlar 2019-2020: 


Grădiniţa Grupa Semestrul I
Grădiniţa cu P.P.Nr.8











MICĂ A
95%
MICĂ B
90%
MIJLOCIE A
97%
MIJLOCIE B
96%
MIJLOCIE C
95%
MARE A
99%
MARE B
96%
Grădinița cu P.N. Nr.3 MARE
100%
Grădinița cu P.N. Nr.7 MICĂ
100%


Aspecte pozitive :
cadre sanitare calificate, care pot asigura supravegherea de specialitate a copiilor cu afecţiuni uşoare;
grădiniţa beneficiază de un cabinet de asistență psihopedagogică, unde cadrele didactice primesc recomandări și sfaturi specializate, preșcolarii beneficiind de consiliere și asistență individualizată;
o activități de consiliere individuală a copiilor, a părinților și a cadrelor didactice în probleme legate de cunoaștere/autocunoaștere, de adaptare a copiilor la cerințele grupei și ale grădiniței;
o consilierea familiei și a părinților pentru prevenirea și diminuarea stărilor de disconfort psihic în probleme legate de evoluția copilului.
derularea Programului Naţional „Laptele şi cornul” pentru copiii din grădiniţele cu program normal, care vine în sprijinul copiilor proveniţi din familii defavorizate.
săli de clasă mari, spaţioase, luminoase, aerisite, bine încălzite, corespunzător mobilate şi dotate.
Aspecte negative:
lipsa spaţiului efectiv unde să poată fi amenajat un izolator pentru copiii cu boli uşoare;
starea de sănătate şi necesitatea nefrecventării grădiniţei pe perioada îmbolnăvirii a influenţat negativ frecvenţa la grupe.
situaţia materială din ce în ce mai redusă a unor familii determină reducerea frecvenţei la unii copii, pentru a reduce costurile pentru masa copiilor;
lipsa locurilor de muncă afectează multe familii tinere, ceea ce îi determină pe părinţi să-i înscrie pe copii la grădiniţe cu program normal sau să îi dea în grija bunicilor.
părinţi care pleacă la muncă în alte ţări şi iau copiii cu ei.


Demersul didactic este de calitate, fiind evidențiat și de rezultatele bune obținute de preșcolari în cadrul concursurilor locale, județene, regionale.
Atmosfera din unitatea școlară este propice pentru realizarea unui învățământ de calitate, relațiile dintre personalul didactic, părinți și preșcolari sunt bune. Este asigurată o comunicare bună cu părinții preșcolarilor, aceștia primind informații despre activitatea grădiniței, indicații în ceea ce –i privește pe copiii lor, modul în care progresează, precum și potențialul lor. În grădiniță există numai personal didactic calificat, într-o proporție de 100% titular, cu o pregătire științifică și metodică atestată de gradele didactice obținute și de activitățile metodico –științifice susținute.
Managementul este eficient la toate nivelele , responsabilii comisiilor de lucru, au obiective clare, acestea fiind în concordanță cu Planul de Dezvoltare Instituțional al unității. Echipa managerială se interesează permanent de trasarea și menținerea direcției bune de dezvoltare, cooperează eficient cu Consiliul Profesoral și cu tot personalul grădiniței.
Privind finanțarea proporțională, propunerea noastră constă în a aproba numărul de posturi necesar funcționării grădiniței, mai ales în rândul personalului didactic auxiliar și nedidactic.




Director,
                                                                           Prof. Radu Elena – Geanina 


      În grădiniţa noastră fiecare copil este întâmpinat cu căldură, este învăţat cu răbdare şi este îmbrăţisat cu bucurie. Un zâmbet, o ...