GRĂDINIȚA
CU P.P. NR.8 BÂRLAD
NR.
8 / 8 .01.2020.
RAPORT
ASUPRA ACTIVITĂȚII INSTRUCTIV – EDUCATIVE DESFĂȘURATĂ ÎN
SEMESTRUL I
ANUL
ȘCOLAR 2019-2020
- Managementul școlar,managementul asigurării calității, dezvoltare instituțională, eficiența atragerii și folosirii resurselor ( umane, financiare, materale și informaționale), respectarea legislației în vigoare și a regulamentelor.
Prezentul
raport de activitate a fost întocmit pe baza rapoartelor
responsabililor de comisii de lucru, precum și în baza datelor
statistice furnizate de compartimentul secretariat. Activitatea s
– a desfășurat în baza prevederilor Planului managerial
pentru anul școlar 2019-2020. Documentele de proiectare a
activității au fost întocmite la începutul fiecărei etape în
urma unei temeinice analize de diagnoză a activității
anterioare, prin raportare la indicatorii de performanță și la
criteriile de evaluare. Planul managerial constituie documentul de
bază al proiectării, acestuia circumscriindui-se celelalte
documente de proiectare și planificare. Documentele de proiectare
managerială au fost elaborate în concordanță cu cerințele
curriculumului national, ținând cont de corelarea obiectivelor
stabilite la nivelul sistemului national de învățământ, cu
cele specifice unității de învățământ, pe baza
documentelor curriculare oficiale.
Obiectivele
generale specifice Grădiniței cu P.P.Nr.8 Bârlad, au vizat
optimizarea întregii activități din unitate în toate domeniile
funcționale: optimizarea actului managerial, crearea condițiilor
pentru realizarea standardelor educaționale și a finalităților,
promovarea tehnicilor și metodelor de predare-învățare-evaluare
conform exigențelor reformei, creșterea funcționalității bazei
materiale, aplicarea legislației, operaționalizarea activității,
stimularea și motivarea morală a personalului și a
preșcolarilor, creșterea gradului de implicare, dezvoltarea
spiritului de echipă, asigurarea fluxului informațional și
eficientizarea comunicării precumși extinderea și eficientizarea
parteneriatului educațional.
Organizarea
consiliilor, comisiilor a fost realizată în concordanță cu
prevederile Regulamentului de organizare și funcționare a
unităților de învățământ preuniversitar aprobat prin O.M.E.N.
nr.5079/31.08.2016.
Repartizarea
responsabilităților s –a făcut având în vedere competența
profesională , aptitudinile și calitățile organizatorice ale
cadrelor didactice, a reprezentanților Consiliului local, a
părinților, după cum urmează:
- Nr.Crt.Nume și prenumeFuncție/reprezentantResponsabilitate
1. Radu Elena –Geanina Director Coordonează și monitorizează toate activitățile din grădiniță 2. Mihai Silvia Prof. Inv.presc. -membru C.A.-responsabilă comisia metodică3. Bratu Oana Prof. Inv.presc. -membru C.A.-secretar C.P.4. Șoldan Oana Prof. Inv.presc. -președinte CEAC-secretar C.A.5. Roseti Gabriela Prof. Inv.presc. - consilier educativ 6. Strat Mioara Prof. Inv.presc. -președinte Comisia pentru dezvoltare și evoluție în cariera didactică 7. Corcioveanu Mioara Prof. Inv.presc. -președinte Comisia pentru Curriculum 8. Hlenschi Lenuța Prof. Inv.presc. -președinte C.S.S.M.S.U. 9. Popa Lența Prof. Inv.presc. -coordonează activitatea școlară și extrașcolară 10. Prisecaru Adrian Reprez. părinți -coordonează parteneriatul cu părinții 11. Andrieș Cristian Reprez. părinți -se preocupă de organizarea comitetelor de părinți în vederea sprijinirii grădiniței, în demersurile sale educative 12. Voinea Magda Reprez. primar -sprijină grădinița în toate demersurile în vederea progresului unității;-monitorizează intențiile de dezvoltare și execuția financiară.13. Huiban Andrei Reprez.consiliul local -coordonează relațiile și proiectele cu comunitatea locală.
Au
fost asigurate condiții optime desfășurării procesului de
învățământ, s-a realizat încadrarea cu personal didactic
calificat și un orar în concordanță cu curba de efort
intelectual. În proiectarea activităților au fost consultate
cadrele didactice, realizându-se apoi un schimb permanent de
informații pe tot parcursul semestrului I. Permanent s –a urmărit
asigurarea transparenței, participarea cadrelor didactice cât și
a părinților la actul decizional. Acestea se oglindesc prin
atribuțiile acordate membrilor C.A. al grădiniței.
Puncte
tari:
-grădinița
se bucură de o tradiție frumoasă și bogată: dispune
de cadre didactice bine pregătite profesional și metodic, care
manifestă înțelegere și deschidere către reformă;
-rezultate
remarcabile obținute la concursurile școlare;
-colaborarea
grădiniței cu familiile preșcolarilor prin: rezolvarea
unor probleme de ordin material și administrativ – gospodăresc,
organizarea unor activități extrașcolare;
-colaborarea
unității cu autoritatea locală în ceea ce privește alocarea și
gestionarea fondurilor necesare;
-realizarea
încadrării cu personal calificat ;
-asigurarea
condițiilor optime pentru desfășurarea activității instructiv-
educative în grădiniță, precum și
asigurarea unui meniu bogat și diversificat , potrivit normelor
alimentației preșcolarului;
-realizarea
și menținerea unui climat de colaborare la toate nivelurile,
propice realizării unui învățământ de calitate;
-informarea
permanentă și corectă a personalului;
-urmărirea
permanentă a legislației în domeniul învățământului.
Puncte
slabe:
-popularizarea
insuficientă în mass- media a activităților desfășurate în
grădiniță și a rezultatelor deosebite obținute.
Ca
manager
am pus un accent deosebit pe informarea permanentă cu privire la
legislația școlară și financiar – contabilă, pe participarea
efectivă la cercurile pedagogice ale educatoarelor și directorilor
de grădinițe, ca formă de perfecționare.
Resurse
umane:
- StructuraNr.de grupe nivel INr.de grupe nivel IINr. de preșcolari înscrișiNr. cadre didactice titulareNr. cadre didacticesuplinitoare
Grădinița cu P.P.Nr.8 4 grupe 3 grupe La început de an La sf.sem.I 190 188 14-Grădinița cu P.N.Nr.31 grupă161-Grădinița cu P.N.Nr.71 grupă151-
Personal didactic angajat
TOTAL Cadre didactice titulare 1616Cadre didactice suplinitoare 11Total general 1717
Distribuția
pe grade didactice:
Gradul
I
|
Gradul
II
|
Definitivat
|
Debutanți
|
13
|
3
|
1
|
-
|
Personal
didactic auxiliar:
Funcția
|
Număr
persoane
|
Calificarea
|
Administrator financiar | 1 | Economist |
Administrator patrimoniu | 1 | Economist |
Personal
nedidactic (administrativ):
Funcția
|
Număr
persoane
|
Calificarea
|
Bucătar | 2 |
Bucătar
Ajutor
de bucătar |
Îngrijitor | 8 | Îngrijitor |
Fochist | 1/2 | Atribuții de fochist |
Muncitor calificat/necalificat | 1/2 | Muncitor calificat |
TOTAL GENERAL | 11 | 11 |
Copiii
înscriși la începutul anului școlar 2019-2020:
Grădinița | Grupa mica | Grupa mijlocie | Grupa mare | TOTAL |
Grădinița cu P.P. Nr.8 | 57 | 74 | 54 | 190 |
Grădinița cu P.N.Nr.3 | - | - | 16 | 16 |
Grădinița cu P.N.Nr.7 | 15 | - | - | 15 |
Total pe unitate | 221 |
Numărul
copiilor retrași la sfârșitul semestrului I a anului școlar
2019-2020:
Grădinița
|
Sem.I
|
Sem.
al II –lea
|
Cauze
|
Grădinița cu P.P.Nr.8 |
2
|
-schimbarea
domiciliului în altă zonă a orașului sau în altă
localitate;
-plecați
din țară;
-starea
de sănătate a preșcolarilor;
-pierderea
locului de muncă a unui părinte. |
|
Grădinița cu P.N. Nr.3 |
1
|
- | -schimbare domiciliu în altă zonă a orașului. |
Grădinița cu P.N. Nr.7 |
1
|
- | -schimbare domiciliu în altă localitate. |
Total pe unitate |
4
|
Analizând
motivele retragerii copiilor de –a lungul anului școlar,
sunt obiective:
concedii de odihnă
ale părinților, neacomodare unii preșcolari de la grupele
mici, plecarea părinților în străinătate, pierderea locului
de muncă la unul din părinți, starea de sănătate a micuților.
Numărul
copiilor cu C.E.S. , integrați în învățământul de masă:
Grădinița | Grupa mică | Grupa mijlocie | Grupa mare |
Grădinița cu P.P.Nr.8 |
-
|
2
|
5
|
Grădinița cu P.N.Nr.3 |
-
|
-
|
1
|
Grădinița cu P.N.Nr.7 |
1
|
-
|
-
|
Total pe unitate |
1
|
2
|
6
|
RESURSE
MATERIALE
Resurse
proprii:
Resurse
extrabugetare:
Resurese extrabugetare obţinute la nivelul unităţii
|
Resurese extrabugetare obţinute la nivelul
grupelor
|
Total general
|
||
Sem. I
|
Sem. al II-lea
|
Sem. I
|
Sem. al II-lea
|
|
-5699,48 lei - atragerea de fonduri prin
Asociația ,,Child’s smile’’ înființată la nivelul
grădiniței .
-1650 lei –dulciuri de Moș Nicolae;
-ornamente de
iarnă în valoare de 500 lei pentru ornarea holurilor
grădiniței;
|
1000
Sponsorizare:
jucării, jocuri, cărți cu povești, CD–uri educaționale,
planșe didactice.
|
-
|
8850 lei
|
Resurse de la bugetul local:
Resursele
financiare au fost alocate şi monitorizate de către Primaria Mun.
Bârlad, care, prin compartimentul de specialitate, a aprobat şi
evaluat periodic bugetul de venituri şi cheltuieli pe care l-am
propus, cu respectarea normelor şi prevederilor legale de încadrare
în dispoziţiile bugetare. Sub acest aspect, apreciez că din sumele
alocate au fost achitaţi furnizorii de servicii, încât la aceasta
dată nu există servicii nedecontate.
Grădiniţa
|
Suma alocată
|
Obiective realizate
|
|
Sem. I
|
Sem. al II-lea
|
||
GRĂDINIȚA CU P.P.
NR
8
BÂRLAD
|
30000
|
- Achiziţionarea a 3 laptopuri;
-
2 aspiratoare, 1 robot de bucătărie;
-
3 covoare mari pentru 3 săli de clasă, - 1 dulap la o sala de
grupă, 4 covorase bai prescolari ;
-achiziționarea
unui aparat dezumidificator la unitatea din structură ;
-
aprovizionarea cu materialele necesare efectuării curăţeniei
în spaţiile de învăţământ;
-dotarea
cu 1 dulap pentru echipamentul personalului de la bucătărie;
-achiziționarea
unei mese- inox pentru sectorul bucătărie;
-reparație
totală baie Grădinița cu P.N. Nr.3 și subsolul
blocului ;
-
lucrări de reparații totale la Grădinița cu P.N. Nr.3 (
montare tâmplărie PVC, parchet laminat, jaluzele verticale,
uși exterior, precum și zugrăvitul
întregii locații);
- Efectuarea
lucrărilor curente de întreţinere şi reparaţii la celelalte
spații școlare; |
Resurse
curriculare obţinute din resurse bugetare, extrabugetare sau
realizate de colectivele didactice: (Materialele
şi mijloacele de învăţământ, auxiliarele curriculare)În
continuare echipa managerială își propune să- și canalizeze
eforturile în vederea dezvoltării bazei materiale a unității prin
identificarea unor strategii de lucru clare și corecte, precum și
forme de raportare a rezultatelor obținute.
Grădiniţa
|
Denumirea
resursei curriculare
|
Resursa
financiară
|
|||
bugetare
|
Extrabugetară
|
Elaborate
de colectivul didactic
|
|||
Sem.
I
|
Sem.
al II-lea
|
||||
Grădiniţa
cu P.P. NR 8 Bârlad
|
Cărţi
|
-
|
-
|
-
|
|
Ghiduri
metodice
|
-
|
-
|
-
|
||
Auxiliare
didactice
|
4
|
||||
Reviste
şcolare
|
1
|
||||
Alte
materiale/ echipamente
|
-
4
decoruri pentru clase şi holuri
-
podoabe, lucrări artizanale
|
Dotarea
cu echipamente, materiale şi mijloace moderne de învăţământ,
auxiliare
curriculare,
rechizite,
cărţi,
auxiliare,materiale didactice cumpărate sau elaborate de educatoare,
toate sunt folosite în scopul realizării obiectivelor prevăzute de
programa şcolară.
- Aspecte pozitive
- colectivul de cadre didactice dovedește spirit de echipă educatoarele implicându-se în amenajarea mediului educaţional în concordanţă cu noile exigenţe;
- un management eficient la nivelul grupelor de copii;
- legislaţia în vigoare este cunoscută şi corect aplicată;
- documentele manageriale sunt la timp şi corect întocmite;
- spații bine întreținute şi modernizate,unitatea se încadrează în normele de igienă şcolară, săli de grupă dotate cu mobilier corespunzător identificareastrategiilor de stimulare a performanţei cadrelor didactice, constituie o preocupare pentru cele mai multe echipe manageriale;
- Aspecte negative:
- administrarea de chestionare privind gradul de satisfacţie a angajaţilor, părinţilor, exerciţii de autoevaluare a activităţii manageriale, nu a devenit o practică curentă pentru echipa managerială;
- oferta educaţională a unității nu are precizări privind aspecte care permit integrarea copiilor cu CES;
- Modul de aplicare a curriculumului naţional, dezvoltarea şi aplicarea curriculumului la decizia şcolii/în dezvoltare locală şi calitatea activităţilor extracurriculare realizate de personalul didactic şi unele categorii de personal didactic auxiliar.
Toate
cadrele didactice au realizat
activităţile specifice învăţământului preşcolar, ritmic şi
integral, aplicându –se metode şi procedee activ-participative,
la fiecare domeniu de activitate, conform planificărilor
calendaristice proiectate pe proiecte tematice sau planificări în
afara proiectelor tematice. Proiectarea didactică la nivelul
fiecărei grupe s-a realizat ţinând cont de sistemul de relaţii
şi dependenţe care există între obiectivele operaţionale,
conţinutul ştiinţific vehiculat, strategii de predare, învăţare
şi evaluare, precum şi standardele de competenţă conform
nivelului de vârstă.
Activităţile
proiectate pe domenii experienţiale de către educatoarele fiecărei
grupe au fost activităţi integrate sau pe discipline desfăşurate
cu copiii în cadrul unor proiecte planificate în funcţie de
temele mari propuse de curriculum, precum şi de nivelul de vârstă
şi de nevoile şi interesele copiilor din grupă.
Fiecare
educatoare a desfăşurat şi în acest semestru proiecte tematice
după temele din curriculum. Atât proiectele tematice planificate
cât şi desfăşurarea în sistem integrat a activităţilor a
presupus existenţa unei baze materiale bogate, adecvate care s-a
realizat de către cadrele didactice de la grupă sau cu ajutorul
părinţilor.
S-au
întreprins activităţi de observare a preşcolarilor, discuţii cu
părinţii acestora, uneori chiar vizite la domiciliul preşcolarilor,
aceştia fiind implicaţi în situaţii evaluative centrate pe
obiectivele curriculare, analizându –se ulterior nivelul de
performanţă realizat, dar şi natura dificultăţilor de învăţare
şi adaptare.
S
–a urmărit ca proiectarea didactică să asigure concordanţă
dintre curriculumul naţional şi oferta educaţională a unităţii
adaptată la specificul zonei, la nevoile şi interesele
preşcolarilor, dar şi ale cadrelor didactice. Curriculumul elaborat
în grădiniţă a făcut posibilă manifestarea creativităţii
cadrelor didactice motivându -le să-şi conceapă strategii
didactice proprii, obiective şi conţinuturi pentru realizarea unui
curs original care să le repreinte, potrivindu -se
disponibilităţilor copiilor lor.
Curriculum
la decizia unităţii:
Unitatea şcolară | Denumirea opţionalului | Tipul | Cine desfăşoară opţionalul |
Grădiniţa cu P.P.Nr.8 | ,,Prietenii grafismelor ’’ | DLC | Corcioveanu Mioara/Sava Diana |
,,Să învățăm să vorbim correct ’’ | DLC | Roseti Gabriela/Șișcă Sorina | |
,,Desen după puncte’’ | DEC | Mihai Silvia/Șoldan Oana | |
,,Ora poveștilor ’’ | DLC | Rusu Corina/Năstasă Paula | |
,,Ne jucăm și ne distrăm’’ | DPM – DOS-DEC | Andronache Mihaela/Strat Mioara | |
Grădinița cu P.N.Nr.7 | ,,Castelul cu povesti’’ | DLC | Hlenschi Lenuța |
Grădinița cu P.N.Nr.3 | ,,Sunete fermecate’’ | DLC | Diaconu Sidonia |
În
urma observaţiilor şi discuţiilor purtate cu membrii Comisiei
pentru curriculum
s-a constatat că activităţile planificate la activităţile
opţionale au fost parcurse ritmic şi integral pe primul semestru,
aplicându –se metode şi procedee activ-participative obținându
–se rezultate deosebite.
Preşcolarii
au fost încântaţi de opţionalele derulate pe parcursul
semestrului I.
Activităţi
extracurriculare
Unitatea
|
Număr
activităţi extracurriculare/Mijloc
de realizare(
serbare, spectacol, excursie, vizită etc.)
|
Rezultate
|
Grădiniţa cu P.P.Nr.8 |
7
serbări școlare
4
expoziții
8
vizite
7
spectacole
|
Stimularea
participării preșcolarilor
în
activități diverse, care să răspundă intereselor și
preocupărilor acestora.
Expoziții
cu lucrări ale copiilor, CD –uri cu fotografii din
activități extracurriculare;
Implicarea
în activități cu comunitatea, stimularea participării
preșcolarilor în activități diverse, care să răspundă
intereselor și preocupărilor acestora;
|
Grădinița cu P.N. Nr.3 |
1
serbare
2
expoziții
4
vizite
|
Cunoașterea
obiceiurilor și tradițiilor zilelor de sărbătoare;
Lărgirea
experienței de viață a copiilor, îmbunătățirea și
completarea curriculum-ului local . |
Grădinița cu P.N.Nr.7 |
1
serbare
1
spectacol
1
vizită
|
Formarea atitudinii de respect față de valori ale țării, precum și învățarea semnificațiilor zilelor de 1 Decembrie și 24 Ianuarie. |
Total pe unitate |
9
serbări școlare
7
expoziții
12
vizite
8
spectacole
|
Activităţile
extraşcolare au contribuit la adâncirea şi completarea procesului
de învăţământ, la dezvoltarea înclinaţiilor şi aptitudinilor
preşcolarilor de a intra în relaţie cu ceilalţi copii, cu adulţii
şi cu mediul pentru a dobândi cunoştinţe, deprinderi, atitudini
şi conduite noi.
Analizând
activităţile desfăşurate la nivelul grupelor de copii
apreciem:
Aspecte
pozitive:
- interrelaţionare pozitivă prin comunicare;
- diversitatea mijloacelor de realizare;
- prelucrarea unor materiale noi;
- participarea partenerilor din comunitatea locală care sprijină realizarea acestor activități;
- toți participanții pot oferi alternative valoroase de soluționare a tematicii;
- posibilitatea de a parcurge teme variate şi de actualitate;
- informatizare, actualizare.
Aspecte
negative:
- timp insuficient;
- lipsa dotărilor necesare;
- neimplicare activă a tuturor membrilor.
Concursuri
şcolare:
-Concursuri
la care s –a participat şi rezultatele obţinute:
Concursuri | Premiul I | Premiul II | Premiul III | Menţiune | De participare |
Locale | |||||
Judeţene
,,Natura
râde, natura plânge’’ |
8 | 6 | 4 | - | |
Interjudețene
-,,Culorile
toamnei’’
-,,Bucuriile
iernii’’
-,,Toamna
în forme și culori
|
12
10
|
10
8
|
5
6
|
-
-
|
|
Internaţionale
,,Timtim
– timy’’ |
12 | 5 | 5 | - | |
Total | 48 | 37 | 24 | - |
Asigurarea
calităţii în educaţie
Pentru
îmbunătățirea calității activității didactice, pentru ca o
grădiniță să fie eficientă, este necesar ca
preșcolarii.cadrele didactice și părinții să aibă foarte
bine conștientizată misiunea comună, iar activitatea didactică
să fie mai mult centrată pe instruire- formare și
curriculum.
Întâlnirile
de lucru au fost centrate pe strategii de îmbunătățire a
calității activităților didactice:
-s-a
pus un accent mai mare pe integrarea strategiilor de învățare
în grupă, s –a creat un climat favorabil învățării ;
-s-au
desfășurat activități extracurriculare care să lărgească
interesul preșcolarilor în sensul construirii de relații bune
în grădiniță;
-părinții
au fost implicați în activitatea didactică prin participare
efectivă la procesul de învățământ;
-s-a
accentuat respectul pentru individualitate, cultivarea
relațiilor de încredere reciprocă, sprijin și acceptarea
opiniei celuilalt;
Evidențiem
consecvența cadrelor didactice în abordarea centrată pe
obținerea de performanțe a conținuturilor activităților,
performanțe măsurate periodic în conformitate cu metodologia de
evaluare și remarcate în rezultatele testărilor predictive,
formative și sumative, confirmându-se o calitate sporită a
actului didactic comparativ cu anii școlari precedenți, aspect
obiectivat în achizițiile, capacitățile, competențele,
atitudinile și comportamentele preșcolarilor.
S-a
folosit o gamă de strategii adecvate stilurilor de învățare,
permițând copiilor familiarizarea cu diferite activități de
evaluare, încurajându-i să-și asume responsabilitatea pentru
propriul proces de învățământ.
- Activitatea personalului didactic ( proiectare, predare, învățare, evaluare, reglare/remediere, diferențiere a demersului educațional). Proiectarea didactică şi realizarea curriculumului
În
funcţie de rezultatele evaluărilor iniţiale şi particularităţile
fiecărei grupe de copii, cadrele didactice au întocmit planificarea
calendaristică după metoda proiectelor tematice, ce au avut la bază
respectarea conceptului de educație timpurie și educație
incluzivă. Cadrele didactice s-au preocupat pentru modernizarea
activităţilor desfăşurate cu copiii, astfel:
au
fost selectate conţinuturi motivante şi interesante pentru copii;
s-au
utilizat mijloace moderne de învăţământ ;
au
fost alese și utilizate metode de predare-învățare în funcție
de obiective și conținut;
au fost îmbinate corect forme de organizare a activităților
(frontale, individuale, pe grupe),
au
fost integrate și valorificate eficient mijloacele de învățământ;
a
fost asigurat un raport strâns între strategiile didactice clasice
și cele activ-participative;
s-au
abordat diferențiat preșcolarii în funcție de particularitățile
fizice, psihice și intelectuale ale fiecăruia;
s-au
îmbinat metodele clasice cu cele modern;
cadrele
didactice utilizează tehnici de învăţare prin joc, abordând
integrat conţinuturile;
s-a
realizat amenajarea spațiului educațional pentru a oferi
diversitate și, totodată, concordanță cu proiectele tematice
derulate;
s-a
amenajat sala de grupă pe arii de stimulare pentru a pune bazele
unor trăsături de personalitate, pentru a forma noi priceperi,
deprinderi și pentru a crea un mediu educațional cald, plin de
lucruri interesante pentru copii;
s-au
personalizat documentele (fișele de lucru, fișele model) și
materialul didactic prin elemente de originalitate pentru a le face
cât mai atractive pentru cei mici;
s-au
elaborat probe de evaluare, formulând itemii în concordanță cu
obiectivele evaluării și standardelor de performanță;
s-a
monitorizat și consemnat progresul/ regresul școlar;
s-au
utilizat instrumente diferite de evaluare în concordanță cu
particularitățile educabililor.
Abordarea
diferențiată a preșcolarilor s-a realizat prin lucru individual,
după planul personalizat al copiilor cu CES, dar și cu ceilalți
copii, în funcție de particularitățile individuale ale fiecăruia.
Colaborarea
foarte bună cu părinţii grupei are o influenţă pozitivă asupra
derulării oricăror acţiuni, aceştia spijinindu-ne în toate
demersurile.
Toate
cadrele didactice din grădiniță au încurajat participarea
copiilor la activitate, interacțiunile între copii, relațiile de
colaborare ale acestora, au manifestat calm și înțelegere în
relațiile cu copiii, au pus mare accent pe flexibilitate și
creativitate în abordarea situațiilor didactice, evitând rutina,
acționând în direcția transformării învățământului bazat pe
informație și reproducere într-un învățământ global, integrat
și creativ, care are drept scop final formarea unei personalități
dinamice și creative.
S-au
aplicat probe de evaluare inițială, (probe scrise, probe orale,
observarea comportamenelor în activitățile spontane și de joc) cu
descriptori de performanță bine țintiți, acestea conducând la
cunoașterea nivelului general de dezvoltare a copiilor, la tratarea
individualizată și diferențiată, atunci când a fost necesar. La
grupa mare s-a insistat pe latura formativă, dezvoltând copiilor
competențe și comportamente necesare unui stat bun pentru viața de
școlar.
În
urma centralizării evaluărilor inițiale/sumative la cele 9
grupe de preșcolari.
Exprimate
în procente, rezultatele se prezintă astfel:
GRĂDINIȚA
CU P.P NR.8 BÂRLAD
Grupa
Dome-niul
|
E.
I.
E.
F.
|
Mică
A
|
Mică
B
|
Mijlocie
A
|
Mijlocie
B
|
Mijlocie
C
|
Mare
A
|
Mare
B
|
|||||||
E.I.
%
|
E.S.
%
|
E.I.
%
|
E.S.
%
|
E.I.
%
|
E.S.
%
|
E.I.
%
|
E.S.
%
|
E.I.
%
|
E.S.
%
|
E.I.
%
|
E.S.
%
|
E.I.
%
|
E.S.
%
|
||
DLC
|
Î
|
5%
|
10%
|
0%
|
14%
|
70%
|
90%
|
75%
|
92% |
19%
|
13%
|
78%
|
88%
|
99,5%
|
100%
|
D
|
75%
|
80%
|
30%
|
81%
|
30%
|
10%
|
25%
|
8%
|
81% |
87%
|
22%
|
12%
|
0,5%
|
0%
|
|
A
|
20%
|
10%
|
70%
|
0%
|
0%
|
0%
|
0%
|
0%
|
0%
|
0%
|
0%
|
0%
|
0%
|
0%
|
|
DS
|
Î
|
0%
|
5%
|
0%
|
13%
|
65%
|
90%
|
84%
|
91%
|
17%
|
13%
|
74%
|
84%
|
90%
|
95%
|
D
|
70%
|
75%
|
43%
|
81%
|
35%
|
10%
|
16%
|
9%
|
83%
|
87%
|
26%
|
16%
|
10% |
5%
|
|
A
|
30%
|
20%
|
77%
|
6%
|
0%
|
0%
|
0%
|
0%
|
0%
|
0%
|
0%
|
0%
|
0%
|
0%
|
|
DOS
|
Î
|
8%
|
10%
|
%
|
4%
|
85%
|
95%
|
86%
|
96%
|
35%
|
61%
|
100%
|
100%
|
93,5%
|
96%
|
D
|
72%
|
80%
|
68%
|
73%
|
15%
|
5%
|
14%
|
4%
|
65%
|
39% |
0%
|
0%
|
6,5%
|
4%
|
|
A
|
20%
|
10%
|
29%
|
23%
|
0%
|
0%
|
0%
|
0%
|
0%
|
0%
|
0%
|
0%
|
0%
|
0%
|
|
DEC
|
Î
|
10%
|
10%
|
10%
|
13%
|
85%
|
95%
|
91%
|
100%
|
19%
|
11%
|
96%
|
98%
|
95%
|
98,5%
|
D
|
70%
|
80%
|
76%
|
80%
|
15%
|
5%
|
9%
|
0%
|
81%
|
89%
|
4%
|
2%
|
5% |
1,5%
|
|
A
|
20%
|
10%
|
94%
|
7%
|
0%
|
0%
|
0%
|
0%
|
0%
|
0%
|
0%
|
0%
|
0%
|
0%
|
|
DPM
|
Î
|
10%
|
10% |
9
%
|
11%
|
100%
|
100%
|
100%
|
100% |
61%
|
69%
|
100%
|
100%
|
97%
|
99%
|
D
|
80%
|
90%
|
85% |
87%
|
0%
|
0%
|
0%
|
0%
|
39%
|
31%
|
0%
|
0%
|
3%
|
1%
|
|
A
|
10%
|
0%
|
6%
|
2%
|
0%
|
0%
|
0%
|
0%
|
0%
|
0%
|
0%
|
0%
|
0%
|
0%
|
LEGENDĂ:
E.I. – evaluare iniţială
E.S.
– evaluare sumativă ( finală)
Educatoarele
au utilizat în procesul de predare-învățare-evaluare softuri
educaționale
(PitiClic,
EduTeca și alte programe informatice), mijloace didactice moderne
(videoproiector, laptop, CD-uri educative, CD-play-er), machete,
material mărunt, cărți, enciclopedii, atlasuri.
Procesul
de evaluare formativă și finală s-a bucurat de o atenție
deosebită din partea cadrelor didactice, el fiind riguros
planificat, științific și aplicat astfel încât rezultatele să
reflecte cu cât mai mare precizie realitatea, fiecare proiect
tematic realizându-se cu evaluare. Toate lacunele depistate în
cadrul acestor evaluări au fost consemnate în caietul de observații
asupra copiilor, educatoarele reușind să monitorizeze corect
nivelul de cunoștințe, priceperi, deprinderi, capacități,
dovedite de copii în vederea reglării activității în ansamblul
său.
În
urma evaluărilor sumative apreciem faptul că toți copiii grupelor
mari și majoritatea copiilor din grupele mijlocii se exprimă corect
din punct de vedere fonetic, lexical, gramatical, având formate
deprinderi de muncă intelectuală, comportamente și atitudini
morale, de ordine și comportare civilizată, având un comportament
social adecvat vârstei. Preșcolarii
grupelor mici au făcut progrese apreciabile, datorită frecventării
grădiniței și participării la activități, au comportamente
însușite sau în dezvoltare.
PUNCTE
TARI:
-
evaluările sunt planificate în concordanță cu particularitățile
de vârstă și individuale ale copiilor;
-
sunt monitorizate și se întocmesc planuri de măsuri ameliorative
în cazul copiilor având comportamente în
dezvoltare sau absente;
-
sunt utilizate o gamă diversă de mijloace și strategii, de
materiale didactice pentru atingerea obiectivelor propuse;
ASPECTE
DE ÎMBUNĂTĂȚIT
-
o mai mare eficiență în ceea ce privește predarea evaluărilor
și centralizarea datelor;
-
întocmirea de planuri remediale în cazul copiilor care prezintă
lacune în dezvoltare;
COMISIA
METODICĂ:
Activitățile
desfășurate de cadrele didactice în cadrul comisiei metodice au
urmărit:
-perfecționarea
calitativă a abilităților de aplicare a noutăților didacticii
moderne, a psihopedagogiei moderne în actul de formare și
instruire a preșcolarilor pe baza parcurgerii curriculum-ului
pentru învățământul preșcolar și a activității educative
destinate cadrelor didactice debutante;
-
stimularea calităților
de bună practică și a comunicării eficiente didactice au
fost repere pentru toate cadrele din unitatea noastră.
MĂSURI
PROPUSE PENTRU DIMINUAREA UNOR ASPECTE:
- Pentru semestrul II se va propune dezbateri pe teme precum:
-proiecte
integrate;
-program
educațional;
-cum
se realizează întâlnirea de dimineață;
-rutinele
și
tranzițiile;
-exemple
de activități demonstrative la diferite domenii de activități.
PROPUNERI
PENTRU ÎMBUNĂTĂȚIREA ACTIVITĂȚII COMISIEI METODICE:
Toate
cadrele didactice să
participe activ la fiecare întrunire documentându –se și
conspectând anumite aspecte de interes pentru pentru fiecare,
folosindu-se de ele la un moment dat, astfel lacunele pe care le
au să le diminueze.
Activitatea
comisiei metodice pe primul semestru nu a fost una formală, ci a
avut ca scop implicarea tuturor factorilor, pentru o mai bună
desfășurare atât a activității instructiv- educative din
grădiniță, cât și pentru formarea unei viziuni moderne
asupra sistemului educațional în general.
Astfel
educatoarele au înțeles că în proiectarea acțiunilor,
trebuie să aibă în vedere schimbările sociale generale, dar
și cele cu caracter local (
șomajul, apariția unor noi profesii, impactul tehnologiei moderne
în procesul de învățământ). De asemenea au ținut cont de
următoarele elemente, care să ghideze comportamentul cadrului
didactic:
-activitate
centrată pe copil;
-flexibilitate
și creativitate în abordarea situațiilor didactice;
-înțelegerea
necesității însușirii modalităților de lucru în cadrul
activităților integrate.
În
concluzie având în vedere întreaga activitate desfășurată
de cadrele didactice în anul școar 2019-2020, semestrul I,
demonstrează că fiecare educatoare este preocupată să
dobândească o cât mai bună și temeinică pregătire și
autoperfecționare.
ACTIVITATEA
DE PERFECȚIONARE:
Cursuri
de formare:
În
ceea ce privește activitatea de perfecționare a personalului din
unitatea noastră, menționăm că, în urma consultării ofertei de
cursuri și programe de perfecționare puse la dispoziție de CCD
Vaslui, un număr
de
7 cadre didactice au finalizat cursuri de formare profesională
acreditate, în funcție de prioritățile fiecăruia:
Nr.crt.
|
Tema
cursului de formare/Organizator
|
Număr
de ore/CPT
|
Număr
de participanți
|
Finalizat
cu adev./atestat
|
1.
|
,,
Motivația învățării la elevi’’
C.C.D.Vaslui
|
15
CPT
|
6
|
ATESTAT
|
2.
|
,,Managementul
calității
în educație ’’
C.C.D.Vaslui
|
22
CPT
|
1
|
ATESTAT
|
În
activitatea de învățare cu preșcolarii cadrele didactice
utilizează o multitudine de strategii didactice: proiectul,
învăţarea prin descoperire, cubul, piramida, explozia stelară,
turul galeriei, problematizarea, învăţare prin cooperare -
Diagrama Venn, Ciorchinele, R.A.I. – utilizate cu preponderenţă
în activităţi de cunoaşterea mediului (jocuri didactice,
observări), educarea limbajului (povestiri, jocuri didactice),
activităţi matematice (jocuri logice).
ACTIVITATEA
CERCULUI PEDAGOGIC NR.3 BÂRLAD:
Activitatea
Cercului
pedagogic nr.3
Bârlad, coordonată de prof. înv. preșc. Bleoju Geanina s –a
desfășurat cu implicarea tuturor cadrelor didactice din
unitate, acestea au prezentat materiale didactice cu referire la
tema cercului ,, Abordarea
curriculumului revizuit pentru educație timpurie prin activități
integrate’’.
-
un număr
de 3 colege au oferit exemple de bune practici/ modele de
planificări orientative
(
prezentare PPT), fiind dezbătute
informații diverse legate de tema cercului și s –au găsit
soluții pentru eficientizarea unor aspecte din activtatea
didactică la grupă.
PARTICIPAREA
LA SIMPOZIOANE:
Simpozioane
|
Titlul
|
Număr
cadre didactice participante
|
Național
|
,,Inițiative
didactice ‘’- Școala Gimnazială Nr.5 Vaslui
|
5
|
Național
|
,,
EDUCRATES Tg.-Mureș
|
17
|
Internațional
|
,,Arheologie
didactică ’’- I.Ș.J. Vaslui
|
3
|
O
preocupare constantă a educatoarelor grădiniței noastre o
reprezintă împărtășirea experienței personale și a exemplelor
de bune practici în articolele din diverse reviste și publicații
școlare, inclusiv revista grădiniței - ,,Ecouri
din grădiniță”.
Astfel,
în semestrul I s-au editat următoarele articole:
Titlul
articolului publicat
|
Denumirea
publicației/revistei
|
Nume
și prenume -cadre didactice
|
,,Când poveștile prind viață’’ | ,,Coordonate metodico- științifice‘’ – C.C.D. Vaslui | Roseti Gabriela /Șișcă Sorina |
,,Poveștile copilăriei’’ | ,,Coordonate metodico- științifice‘’ – C.C.D. Vaslui | Radu Geanina/Tănasă Gica |
,,Stimularea și dezvoltarea creativității la vârsta preșcolară’’ | ,,Proiectarea didactică și management european în spațiul românesc’’- Editura EDU Tg. Mureș | Roseti Gabriela |
,,Exprimarea emoțiilor la preșcolari’’ | ,,Proiectarea didactică și management european în spațiul românesc’’- Editura EDU Tg. Mureș | Șișcă Sorina |
,,Călătorie în lumea poveștilor’’ | ,,Proiectarea didactică și management european în spațiul românesc’’- Editura EDU Tg. Mureș | Șoldan Oana |
,,Familia mea ‘’ – proiect integrat | ,,Proiectarea didactică și management european în spațiul românesc’’- Editura EDU Tg. Mureș | Mihai Silvia |
,,Micii artiști ’’ | ,,Proiectarea didactică și management european în spațiul românesc’’- Editura EDU Tg. Mureș | Corcioveanu Mioara/Sava Diana |
,,Studiu de caz’’ | ,,Educația pentru toți-experiențe de succes și noi provocări ’’ | Hlenschi Lenuța |
,,Portul popular’’ | ,,Educația copilului preșcolar în spiritul valorilor naționale ’’ | Diaconu Sidonia |
,,În lumea poveștilor’’ | ,,Proiectarea didactică și management european în spațiul românesc’’- Editura EDU Tg. Mureș | Tănasă Gica |
Rezultate
în urma asistenţelor efectuate:
Cadrele
didactice îşi dovedesc competenţele de comunicare, empatie, de
manager al grupei şi folosesc tot mai des metodele centrate pe
copii, metode bazate pe învăţarea prin cooperare.
A
crescut numărul activităţilor care oferă oportunităţi de
comunicare, cooperare, colaborare şi interacţiunile adult-copil.
Educatoarea
s-a străduit să devină partenerul de joc al copilului, care
cunoaşte toate detaliile jocului şi toate regulile care trebuie
respectate, securizând copilul din punct de vedere fizic şi psihic,
formând deprinderi şi competenţe, căutând individualizarea
traseului educational.
Personalul
didactic auxiliar și nedidactic:
Personalul
didactic auxiliar şi nedidactic a participat activ la buna
desfăşurare a activităţii în toate sectoarele. Alături de
cadrele didactice, acesta a participat la activităţile de
instruire privind asigurarea siguranţei şi securităţii
persoanelor şi bunurilor din unitate, efectuarea exerciţiilor de
simulare privind intervenţia în situaţii de seism major, de
incendiu, la activităţile de instruire privind asigurarea
securităţii şi sănătăţii în muncă.
- Nivelul performanțelor realizate de elevi în învățare raportat la standardele educaționale naționale (curriculare și de evaluare)
Domenii experienţiale
|
Aspecte pozitive
|
Aspecte de îmbunătățit
|
LIMBĂ
ŞI COMUNICARE
|
|
Corectarea pronunției deficitare a unor
copii;
Utilizarea cuvintelor noi
în contexte adecvate.
|
STIINȚĂ
|
|
Încurajarea autoevaluării şi
interevaluării;
Utilizarea
evaluărilor acţional – practice.
|
|
||
|
||
OM
ŞI SOCIETATE
ESTETIC
ŞI CREATIV
DOMENIUL PSIHO-MOTRIC
|
|
Cunoașterea consecințelor unor comportamente
negative.
Diversificarea
posibilităților de valorificare a lucrărilor (expoziții,
aniversări, concursuri, tombole);
Respectarea
regulilor stabilite în cadrul grupului;
Manifestarea
atitudinii de fair-play.
|
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
Prin
activitățile desfășurate pe domenii experiențiale din cadrul
programului zilnic, educatoarele grădiniței noastre urmăresc
atingerea obiectivelor cadru și de referință specifice programei
preșcolare.
Permanent
se urmărește integrarea, socializarea și dezvoltarea copilului
preșcolar sub toate aspectele (psiho-fizice și socio-emoționale).
PUNCTE
TARI:
-se
încurajează și se dezvoltă capacitățile emoționale ale
copiilor;
-se
întărește voința acestora;
-
se ține cont de nevoile afective ale copilului;
-
i se permite fiecărui copil să urmeze propriul drum prin
manifestări, deprinderi și acțiuni;
-copiii
sunt deprinși să-și conștientizeze simțul social;
-se
permite lucrul în grupuri mici de copii, pe centre de activitate
delimitate atât fizic, cât și prin procesul de învățare.
ASPECTE
DE IMBUNĂTĂȚIT:
-încurajarea
învățării prin cooperare, în grupuri mici de copii;
-planificarea
proiectelor tematice raportat la nivelul de înțelegere al
preșcolarilor precum și a consultării prealabile a acestora.
- Modul în care unitatea de învățământ sprijină și încurajează dezvoltarea personală a copiilor și motivația acestora în învățare ( consiliere, orientare școlară, asistență individualizată), respectând principiile educației incluzive și asigurarea egalității de șanse
Referitor
la asigurarea accesului echitabil la servicii de Educare și
îngrijire a copilului preșcolar de calitate și favorabile
incluziunii, în grădinița noastră, fiecare copil este diferit şi special, având propriile nevoi, fie că este sau nu un copil cu dizabilităţi. Anul acesta avem înscriși un număr de 6 copii cu CES , doamnele educatoare lucrând diferențiat după Planuri de servicii individualizate (PSI). În acest fel, încercăm să oferim șanse egale de incluziune socială tuturor preșcolarilor unității. Făcând o analiză a punctelor tari și a aspectelor de îmbunătățit în ceea ce privește copiii cu CES, putem spune că unitatea noastră promovează o ofertă educațională atractivă care permite integrarea copiilor cu cerințe educaționale speciale, pregătindu-i pentru activitatea școlară.Copii cu CES: 6 preșcolari
Copii cu părinţi plecaţi în străinătate (cu unul/ambii părinţi): 16 (cu unul din parinti) 3 (cu ambii parinti)
Copii cu familii monoparentale: 10
Copii cu părinţi plecaţi în străinătate (cu unul/ambii părinţi): 16 (cu unul din parinti) 3 (cu ambii parinti)
Copii cu familii monoparentale: 10
PUNCTE
TARI:
-
se oferă sprijin educaţional după nevoile copiilor, aceştia
nu sunt excluşi din colectiv;
-
s-au întocmit Planuri
de servicii individualizate
pentru copiii beneficiari;
-
se monitorizează progresele PSI-ului.
ASPECTE
DE ÎMBUNĂTĂȚIT:
-
reticența unor cadre didactice în ceea ce privește lucrul cu
copiii cu CES;
-
slaba deschidere a părinților privind integrarea în colectiv a
copiilor cu CES;
-
planificarea de activităţi pentru cunoaştere şi autocunoaştere,
acceptare, toleranţă, dezvoltarea empatiei;
-
planificarea atentă a activităţilor recuperatorii pe domenii de
învăţare, a celor recreative, celor de cultivare şi dezvoltare a
înclinaţiilor, desfăşurate în perioada activităţilor de
după-amiază, respectarea ritmului propriu de învăţare al
copilului precum şi aptitudinile individuale ale acestuia,
-
planificarea de activităţi prin care preșcolarii să înveţe să
trăiască şi să lucreze împreună sau alături de alţii, să
gestioneze emoţii, să accepte diversitatea, să fie tolerant, să
empatizeze.
Acțiuni
de voluntariat
În
cadrul ședințelor cu părinții, se organizează activități de
consiliere a părinților privind diferitele aspecte ale dezvoltării
psiho-socio-emoționale a copiilor. S-au dezbătut în cadrul unor
mese rotunde, probele privind disciplinarea pozitivă a copiilor de
vârstă preșcolară. Aceasta a dus la elaborarea unor strategii
sprijin copiilor, pentru ca aceștia să devină mai încrezători în
ei înșiși. Grădinița noastră, în direcția formării
unor comportamente de întrajutorare față de copiii defavorizați,
a inițiat derularea unor parteneriate educaționale cu ONG-uri și
Complexul de Servicii Comunitare pentru Persoanele cu Handicap
Bârlad. S-au desfășurat activități împreună cu copiii incluși
în aceste organizații, activități umanitare, activități de
donație de jucării, dulciuri, rechizite și îmbrăcăminte.
Printre aceste activități, enumerăm:
1.
,,Bucuria de a dărui!”
2.
,,Darul bucuriei”
3.
,,Din suflet pentru suflet ”
PUNCTE
TARI :
-
implicarea cadrelor didactice în acțiuni de voluntariat;
-
se dezvoltă trăsături morale pozitive de toleranță, acceptare și
de ajutorare a aproapelui;
-
participarea efectivă a părinților în aceste demersuri;
-
dezvoltarea laturii antreprenoriale în rândul preșcolarilor prin
organizarea unor expoziții cu vânzare .
ASPECTE
DE ÎMBUNĂTĂȚIT:
-
organizarea constantă de acțiuni de voluntariat și antreprenoriat
cu diferiți parteneri;
-
implicarea comitetelor de părinți în susținerea financiară și
materială a acestor acțiuni.
6.
Relațiile
unității de învățământ cu părinții și cu comunitatea
locală
Colaborarea
cu părinții și instituţiile din comunitatea locală
Cadrele
didactice din unitate au desfășurat în primul semestru activități
curriculare și extracurriculare prin care imaginea și renumele
grădiniței au fost promovate. Astfel au fost inițiate
parteneriate cu comunitatea locală: cu Biblioteca Municipală „Stroe
Belloescu”, cu Muzeul „Vasile Pârvan”, cu Ocolul Silvic
Bârlad, cu Detașamentul de Pompieri zona Bârlad, cu Complexul de
Servicii Comunitare Pentru Persoane cu Handicap Bârlad, cu Ocolul
Silvic Bârlad, Liceul Pedagogic ”Ioan Popescu” Bârlad, cu
Teatrul V.I.Popa, Școala ”Vasile Pârvan”, Grădinița cu P.N.
Dodești, mass media locală și cu celelalte grădinițe din
oraș.
La
nivelul grupelor, cadrele didactice au desfășurat, lunar sau
semestrial, activități cu copiii la care au participat și
părinții. Toate grupele au creat pe rețeaua de socializare
Facebook, pagini în care au postat imagini din activitatea copiilor.
De asemenea, în întrunirile organizate cu părinții, educatoarele
au prezentat înregistrări ale activităților cu copiii, acestea
având un impact pozitiv în rândul familiilor.
Semestrul
I
Activităţi
desfăşurate în locaţii din comunitatea locală şi cu
sprijinul acesteia
|
Obiective
|
Biblioteca
Municipală Stroe S. Belloescu Bârlad –
Ocolul
Silvic Bârlad
Complexul
de Servicii Comunitare nr.1 Bârlad - serbare Crăciun
(
Grădinița cu P.N. Nr.7 )
Casa
Eminescu
Teatru
V.I.Popa
Casa
de Cultură ”George Tutoveanu” Bârlad
Detașamentul
de Pompieri Bârlad
-Participarea
la activitatea extracurriculară ”Coronița toamnei ” prin
organizarea unei expoziţii de lucrări ale copiilor în holurile
grădiniței.
|
Stimularea
mentală, integrarea socială și dezvoltarea mai amplă a
abilităților copiilor cu nevoi speciale prin activități
creative de imaginație;
Educarea
atitudinii pozitive față de natura înconjurătoare;
Realizarea
educației pentru toleranță, promovarea înțelegerii și a
receptivității față de calitățile și defectele
celorlalți, formarea calităților de cooperare;
Dezvoltarea
simțului estetic, a gustului pentru literatură și carte;
|
Proiecte
de parteneriat cu alte instituţii din comunitate:
1. ,,Din
suflet pentru suflet’’
– grupa mică A (proiect în cadrul SNAC; partener - Complexul de
Servicii Comunitare pentru Persoana cu Handicap Bârlad, Grădinița
cu P.P.Nr.11 Bârlad, Școala Gimnazială Pogonești, Ivești,
Cristești )
2. ,,Darul
bucuriei’’
– grupa mijlocie C (proiect în cadrul SNAC; partener - Complexul
de Servicii Comunitare pentru Persoana cu Handicap Bârlad, Grădinița
cu P.P.Nr.2 Bârlad, Școala Gimnazială ,,Stroe Beloescu’’
Grivița)
Proiecte
educative aprobate de I.S.J. Vaslui:
NR.
CRT.
|
DENUMIREA
PROIECTULUI EDUCAȚIONAL
|
COORDONATORI
|
TIPUL
PROIECTULUI
|
PARTENERI |
”Artă,
fantezie și îndemânare”
|
Șoldan
Oana
Mihai
Silvia
|
Cultural-
artistic
|
Grădinița
cu P.P. Nr. 11 Bârlad
Grădinița
Liceului Pedagogic ”I.Popescu” Bârlad
Școala
Gimnazială Băcani
Grădinița
cu P.P. Nr. 10 Huși
Grădinița
cu P.P. Nr. 18 Vaslui
|
|
”Zâmbet
de copil”
|
SNAC
|
Grădinița
Liceului Pedagogic ”I.Popescu” Bârlad
Grădinița
cu P.P. Nr. 11 Bârlad
Școala
Gimnazială Băcani
Asociația
”Child.s smile” Bârlad
|
||
1.
”Salvăm Planeta reciclând”
|
Roseti
Gabriela
Șișcă
Sorina
|
Ecologic
|
Școala
Gimnazială ”V. Pârvan” Bârlad
Grădinița
cu P.P. Nr. 11 Bârlad
S.C.
Priscom S.R.L. Bârlad
|
|
2.
”Din suflet pentru suflet”
|
SNAC
|
Grădinița
Nr. 1 Ivești
Grădinița
cu P.P. Nr. 11 Bârlad
Școala
Gimnazială Pogonești
Școala
Primară Cristești, co. Puiești
|
||
”Bucurii
pentru fiecare!”
|
Năstasă
Paula
Rusu
Corina
|
SNAC
|
Grădinița
cu P.P. Nr. 11 Bârlad
Școala
Gimnazială ”V.I.Popa” Dodești
Asociația
”Child-s life” |
|
”Planeta
verde”
|
Diaconu
Sidonia
Radu
Geanina
|
Ecologic
|
Grădinița
cu P.P. Nr. 5 Bârlad
Grădinița
cu P.P. Nr. 11 Bârlad
Liceul
Pedagogic ”I.Popescu” Bârlad
|
|
”Călătoria
copiilor preșcolari”
|
Sava
Diana
Corcioveanu
Mioara
|
Cultural-
artistic
|
Biblioteca
”Stroe Belloescu” Bârlad
Grădinița
cu P.P. Nr. 11 Bârlad
Școala
Gimnazială ”Stroe Belloescu” Grivița
Grădinița
cu P.P. Nr.18 Vaslui
Grădinița
cu P.P. Nr.5 Vaslui
Grădinița
cu P.N. Nr. 1 Băcani
|
|
”Bucuria
de a dărui”
|
Bratu
Oana
Tănasă
Gica
|
SNAC
|
Grădinița
Nr. 1 Ivești
Grădinița
cu P.P. Nr. 5 VBârlad
DGAPC
Vaslui
SC.
CPH Bârlad
Școala
Gimnazială ”Ep. I. Antonovici” Bârlad
|
|
”Cânt
și joc românesc”
|
Strat
Mioara
Andronache
Mihaela
|
Cultural-
artistic
|
Grădinița
cu P.N. Nr. 3 Zorleni
Școala
Gimnazială ”V. Pârvan” Bârlad
|
|
”Prietenii
naturii”
|
Popa
Lența
David
Bianca
|
Ecologic
|
Grădinița
cu P.P. Nr. 4 Bârlad
Școala
Gimnazială ”Stroe Belloescu” Grivița
Grădinița
cu P.P. Nr. 11 Bârlad
|
Toate
grupele au aplicat chestionare părinților privind satisfacția în
ceea ce privește actul educațional, grădinița noastră având o
imagine pozitivă în comunitate. Din centralizarea chestionarelor,
se desprind următotoarele aspecte:
- părinții
au ales grădinița în special pentru profesionalismul cadrelor
didactice;
- grădinița
oferă un spațiu de tip familial, cu o atmosfera relaxantă, în
care copii se simt protejați;
- bază
materială foarte bună;
- spațiul
de joacă exterior pentru copii este diversificat;
- personalul
de îngrijire suficient, cu un comportament adecvat față de copil
și părinții acestuia;
- implicarea
continuă a copiilor în activități extrașcolare diverse.
PUNCTE
TARI:
-s-au
încheiat numeroase protocoale de colaborare cu instituții din
comunitatea locală;
-s-au
organizat numeroase activități educative;
-a
crescut imaginea grădiniței în comunitate.
ASPECTE
DE ÎMBUNĂTĂȚIT:
-creșterea
numărului diseminărilor din cadrul parteneriatelor cu comunitatea;
-atragerea
a cât mai multor părinți în desfășurarea acțiunilor
întreprinse de cadrele didactice;
-antrenarea
membrilor comunității în luarea unor decizii privitoare la
dezvoltarea grădiniței;
-stimularea
partenerilor din comunitate privind oferirea unui suport material și
cultural copiilor din grădiniță.
7.
Atitudinea elevilor faţă de educaţia pe care le-o furnizează
unitatea de învăţământ
Copiii
de vârstă preşcolară îndrăgesc tot ce este frumos, bun, cald şi
înălţător. Depinde de capacitatea noastră de a avea şi a oferi
toate acestea. Pentru că, în contrast cu recunoscuta-i
receptivitate şi sensibilitate, copilul de vârstă preşcolară
respinge cu aceeaşi naturaleţe tot ceea ce nu corespunde
intereselor şi preocupărilor sale.
La
nivelul unității media frecvenţei este foarte bună, deci avem
“aluatul” pe care noi hotărâm cum îl vom modela.
Utilizarea
jocului ca formă principală de activitate, utilizarea tehnicilor şi
a metodelor de învăţare prin cooperare, antrenarea acestora în
toate tipurile de activităţi, implicarea directă, consultarea
acestora în oferta zilnică propusă, multe aspecte practice ale
activităţilor, asigurarea unui mediu prietenos, preocuparea pentru
o bună cunoaştere a particularităţilor psiho-pedagogice şi de
vârstă ale tuturor copiilor cu asigurarea consilierei psihologice
necesare pentru a asigura şanse egale în educaţie, elaborarea de
Proiecte Individualizate care să corespundă cerinţelor copilului,
cu rol stimulativ în dezvoltarea acestuia sunt tot atâtea
strategii de motivare a copilului pentru activitatea de învăţare,
tot atâtea strategii de a schimba atitudinea acestora faţă de
educaţia oferită de şcoală.
Cei
care aleg cariera didactică pentru acest prim nivel al sistemului de
învăţământ îşi asumă o mare răspundere pe care o pot onora
cu responsabilitate şi profesionalism numai prin dragostea pentru
copiii pe care îi ajută să pătrundă în tainele lumii
înconjurătoare.
Răspunderea
primului educator specializat este mare, întrucât ceea ce învaţă
copilul în primele etape ale copilăriei este determinant pentru
profilul personalităţii sale viitoare. Este important să nu uităm
asta până în clipa în care ne vom lua rămas bun de la copii şi
de la meseria pe care am practicat-o o viaţă de om! Dacă vom
analiza chestionarele aplicate părinţilor privind motivul pentru
care au ales o anume unitate vom constata că argumentul principal,
primul enunţat va fi profesionalismul educatoarelor şi ulterior
celelalte aspecte.
Lucrăm
cu generaţii de copii precoce, cu generaţii care au acces la
informaţii de ultimă oră, care au foarte multe informaţii dar
care, dacă nu ne racordăm şi noi noului, sunt din ce în ce mai
greu de motivat pentru activitate. Am analizat aceste aspecte şi am
concluzionat că trebuie să ne structurăm adecvat demersurile
didactice, trebuie să avem familia partener activ în derularea
tuturor activităţilor.
Cu
toţii ştim că educatoarele profesioniste fac parte din Oferta
grădiniţei. Acestea sunt căutate de părinţi şi, trebuie să
recunoaştem că acestea sunt punctul forte al ofertei fiecărei
grădiniţe. Părinţii doresc ceea ce este mai bun pentru copiii
lor. Ei doresc ca de formarea copiilor lor să se ocupe
profesionişti. Au dreptul de a alege ceea ce consideră, că este
mai bun pentru copilul lor.
Frecvenţa
preşcolarilor pe parcursul semestrului I, anul școlar
2019-2020:
Grădiniţa | Grupa | Semestrul I |
Grădiniţa cu P.P.Nr.8
|
MICĂ A |
95%
|
MICĂ B |
90%
|
|
MIJLOCIE A |
97%
|
|
MIJLOCIE B |
96%
|
|
MIJLOCIE C |
95%
|
|
MARE A |
99%
|
|
MARE B |
96%
|
|
Grădinița cu P.N. Nr.3 | MARE |
100%
|
Grădinița cu P.N. Nr.7 | MICĂ |
100%
|
Aspecte
pozitive :
cadre
sanitare calificate, care pot asigura supravegherea de specialitate
a copiilor cu afecţiuni uşoare;
grădiniţa
beneficiază de un cabinet de asistență psihopedagogică, unde
cadrele didactice primesc recomandări și sfaturi specializate,
preșcolarii beneficiind de consiliere și asistență
individualizată;
o activități
de consiliere individuală a copiilor, a părinților și a
cadrelor didactice în probleme legate de
cunoaștere/autocunoaștere, de adaptare a copiilor la cerințele
grupei și ale grădiniței;
o consilierea
familiei și a părinților pentru prevenirea și diminuarea
stărilor de disconfort psihic în probleme legate de evoluția
copilului.
derularea
Programului Naţional „Laptele şi cornul” pentru copiii din
grădiniţele cu program normal, care vine în sprijinul copiilor
proveniţi din familii defavorizate.
săli
de clasă mari, spaţioase, luminoase, aerisite, bine încălzite,
corespunzător mobilate şi dotate.
Aspecte
negative:
lipsa
spaţiului efectiv unde să poată fi amenajat un izolator pentru
copiii cu boli uşoare;
starea
de sănătate şi necesitatea nefrecventării grădiniţei pe
perioada îmbolnăvirii a influenţat negativ frecvenţa la grupe.
situaţia
materială din ce în ce mai redusă a unor familii determină
reducerea frecvenţei la unii copii, pentru a reduce costurile pentru
masa copiilor;
lipsa
locurilor de muncă afectează multe familii tinere, ceea ce îi
determină pe părinţi să-i înscrie pe copii la grădiniţe cu
program normal sau să îi dea în grija bunicilor.
părinţi
care pleacă la muncă în alte ţări şi iau copiii cu ei.
Demersul
didactic este de calitate, fiind evidențiat și de rezultatele
bune obținute de preșcolari în cadrul concursurilor locale,
județene, regionale.
Atmosfera
din unitatea școlară este propice pentru realizarea unui
învățământ de calitate, relațiile dintre personalul
didactic, părinți și preșcolari sunt bune. Este asigurată o
comunicare bună cu părinții preșcolarilor, aceștia primind
informații despre activitatea grădiniței, indicații în ceea ce
–i privește pe copiii lor, modul în care progresează, precum și
potențialul lor. În grădiniță există numai personal didactic
calificat, într-o proporție de 100% titular, cu o pregătire
științifică și metodică atestată de gradele didactice obținute
și de activitățile metodico –științifice susținute.
Managementul
este eficient la toate nivelele , responsabilii comisiilor de
lucru, au obiective clare, acestea fiind în concordanță cu
Planul de Dezvoltare Instituțional al unității. Echipa
managerială se interesează permanent de trasarea și menținerea
direcției bune de dezvoltare, cooperează eficient cu
Consiliul Profesoral și cu tot personalul grădiniței.
Privind
finanțarea proporțională, propunerea noastră constă în a
aproba numărul de posturi necesar funcționării grădiniței,
mai ales în rândul personalului didactic auxiliar și
nedidactic.
Director,
Prof.
Radu Elena – Geanina