PROCEDURI 2022-2023
PROCEDURI 2020-2021
GRĂDINIȚA CU PROGRAM PRELUNGIT NR. 8 BÂRLAD – JUD. VASLUI |
PROCEDURĂ OPERAȚIONALĂ Privind organizarea activităţii didactice în cadrul nr. exemplare unităţilor de învăţământ, pentru începerea cursurilor în anul şcolar 2020-2021 în condiţii de siguranţă epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirii cu virusul SARS-CoV-2 |
Ediția: I |
Nr. de exemplare: 1 |
||
|
Cod: P.O. |
Revizia: 0 |
Pagina / Exemplarul nr.: 1 |
Lista responsabililor cu elaborarea, verificarea şi aprobarea ediţiei sau, după caz, a reviziei în cadrul ediţiei procedurii:
Nr. Crt. |
Elemente privind responsabilii / operaţiunea |
Numele si prenumele |
Funcţia
|
Data |
Semnătura
|
|
Elaborat |
Radu Geanina Bratu Oana Mihai Silvia Soldan Oana Sava Diana Irina |
Director Membru C.A. Membru C.A. Presedinte C.E.A.C. Președinte SCIM |
10.09.2020 |
|
|
Verificat |
Radu Geanina |
Director |
10.09.2020 |
|
|
Aprobat |
Radu Geanina Elena |
Director
|
10.09.2020 |
|
Situaţia ediţiilor şi a reviziilor în cadrul ediţiilor procedurii
Nr. Crt. |
Ediţia sau, după caz, revizia în cadrul ediţiei |
Componentă revizuită |
Modalitatea reviziei |
Data la care se aplică prevederile sau revizia ediţiei |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
1. |
Ediţia I |
Procedură completă |
|
11.09.2020 |
2. |
Ediţia II |
|
|
|
3. |
Ediţia III |
|
|
|
Lista cuprinzând persoanele la care se difuzează ediţia sau, după caz, revizia din cadrul ediţiei procedurii
Nr. crt. |
Scopul Difuzării |
Exem plar nr. |
Departament |
Funcția |
Numele şi prenumele |
Data Primirii/ Mod de distribuire |
Semnătura |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
1. |
Aplicare |
1 |
Toate |
Personal didactic, |
Personal didactic, |
Electronic email/ |
|
Scopul procedurii
În contextul epidemiologic actual, în condiţiile în care derularea cursurilor şcolare presupune interacţiunea directă între cadrul didactic şi elev, este obligatorie respectarea măsurilor specifice de protejare a acestora şi a întregului personal care participă la aceste activităţi.
Prezenta procedură are scopul de a stabili modalităţile de desfăşurare a activităţilor didactice, circuitul de intrare şi de ieşire a elevilor, a personalului didactic, didactic auxiliar şi nedidactic, precum şi modul în care se va realiza igienizarea/dezinfecţia unităţii de învăţământ, cu respectarea criteriilor și a protocoalelor, în condiţii de siguranţă, în contextul prevenirii şi combaterii infectării cu SARS-CoV-2.
Domeniul de aplicare
Procedura este aplicată de personalul unității de învățământ și de personalul cabinetului medical.
5.1 Principalele activităţi de care depinde și/sau care depind de activitatea procedurală:
organizarea spaţiilor (săli de clasă), astfel încât aşezarea mățelor să asigure distanţarea fizică de 1 metru între preșcolari;
stabilirea circuitelor funcţionale;
evaluarea necesarului de resurse umane;
asigurarea materialelor de curăţenie, igienă şi dezinfecţie;
asigurarea permanentă a unui stoc de rezervă de materiale de protecţie pentru elevi şi personal.
5.2 Compartimente implicate în activitatea procedurală:
compartimentul administrativ, responsabil cu achiziţia materialelor de igienizare, precum şi cu organizarea spaţiilor şcolare;
compartimentul management, responsabil cu organizarea întregii activităţi didactice.
5.3 Procedura se adresează:
Membrilor C.A. al grădiniței;
Director;
Personalului didactic, didactic auxiliar și nedidactic
Preșcolarii grădiniței
Părinții preșcolarilor
Aplicabilitatea procedurii demarează din momentul aprobării ei de către C.J.S.U. Vaslui.
Documente de referinţă aplicabile activității procedurale
6.1. Legislaţie naţională primară (legi, ordonanţe de urgenţă)
- Legea nr. 1/2011 Legea educaţiei naţionale, cu modificările şi completările ulterioare;
6.2. Legislaţie secundară (hotărâri de guvern, ordine)
Ordinul nr. 600 din 20 aprilie 2018 privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entităţilor publice;
Ordinul comun MEC/MS nr. 5.487/1.494/2020 pentru aprobarea măsurilor de organizare a activității în cadrul unităților/instituțiilor de învățământ în condiții de siguranță epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2
Ordinul nr. 545 din 28.04.2020 cu privire la reluarea activităţii în unităţile de educaţie după încetarea stării de urgenţă;
Ordinul comun MEC/MS nr. 4220/769/2020 pentru stabilirea unor măsuri de prevenire şi combatere a îmbolnăvirilor cu SARS-Cov-2 în unităţile/instituţiile de învăţământ;
O.U.G. nr. 141 din 19 august 2020 privind instituirea unor măsuri pentru buna funcţionare a sistemului de învăţământ şi pentru modificarea şi completarea Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011;
Ordinul comun MMPS-MS nr. 3.577/83/2020 privind măsurile pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus SARS-CoV-2 şi pentru asigurarea desfăşurării activității la locul de muncă în condiții de securitate și sănătate în muncă, pe perioada stării de alertă;
OMENCS nr. 5079/2016 pentru aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, cu modificările şi completările ulterioare.
Definiţii şi abrevieri ale termenilor utilizaţi
Nr. Crt. |
Termenul |
Definiţia şi/sau, dacă este cazul, actul care defineşte termenul |
1. |
Entitate publică |
Autoritate publică, instituţie publică, companie/societate naţională, regie autonomă, societate la care statul sau o unitate administrativ-teritorială este acţionar majoritar, cu personalitate juridică, care utilizează/administrează fonduri publice şi/sau patrimoniu public; |
2. |
Controlul calităţii educaţiei în unităţile de învăţământ preuniversitar |
Semnifică activităţi şi tehnici cu caracter operaţional, aplicate sistematic de o autoritate de inspecţie desemnată pentru a verifica respectarea standardelor prestabilite. |
3. |
Asigurarea calității educației |
Este realizată printr-un ansamblu de acţiuni de dezvoltare a capacităţii instituţionale de elaborare, planificare şi implementare de programe de studiu, prin care se formează încrederea beneficiarilor că organizaţia furnizoare de educaţie îndeplineşte standardele de calitate. Asigurarea calităţii exprimă capacitatea unei organizaţii furnizoare de a oferi programe de educaţie ăn conformitate cu standardele anunţate. Aceasta este astfel promovată încât să conducă la îmbunătăţirea continuă a calităţii educaţiei. |
4. |
Departament |
Direcţie Generală, Direcţie, Serviciu, Birou, Compartiment; |
5. |
Conducătorul departamentului (compartimentului) |
Director general, director, şef serviciu, şef birou, şef compartiment; |
6. |
Procedură |
Prezentare, în scris, a paşilor ce trebuie urmaţi, a metodelor de lucru stabilite şi a regulilor de aplicare necesare îndeplinirii atribuţiilor şi sarcinilor, având în vedere asumarea responsabilităţilor; |
7. |
Procedură operaţională (PO) |
Procedură care descrie un proces sau o activitate ce se desfăşoară la nivelul unuia sau mai multor departamente din entitatea publică |
8. |
Ediţie procedură |
Forma actuală a procedurii; ediţia unei proceduri se modifică atunci când deja au fost realizate 3 revizii ale respectivei proceduri sau atunci când modificările din structura procedurii depăşesc 50% din conţinutul reviziei anterioare. |
9. |
Revizie procedură |
Acţiunea de modificare, respectiv adăugare sau eliminare a unor informaţii, date, componente ale unei ediţii a unei proceduri, modificări ce implică, de regulă, sub 50% din conţinutul procedurii. |
10. |
Procedură documentată |
Modul specific de realizare a unei activităţi sau a unui proces, editat pe suport hârtie sau în format electronic; procedurile documentate pot fi proceduri de sistem şi proceduri operaționale. |
11. |
Beneficiarii direcţi ai educaţiei şi formării profesionale |
Sunt antepreşcolarii, preşcolarii, elevii şi studenţii, precum şi persoanele adulte cuprinse într-o formă de educaţie şi formare profesională. |
12. |
Învăţământ preuniversitar |
Educaţia timpurie (0 - 6 ani), formată din nivelul antepreşcolar (0 - 3 ani) şi învăţământul preşcolar (3 - 6 ani), învăţământul primar, care cuprinde clasa pregătitoare şi clasele I – IV, învăţământul secundar, care cuprinde învăţământul secundar inferior sau gimnazial (clasele V - VIII) și învăţământul secundar superior, care poate fi liceal(clasele de liceu IX - XII/XIII), învăţământul profesional, cu durată de minimum 3 ani și învăţământul terţiar nonuniversitar, care cuprinde învăţământul postliceal. |
13. |
Profesorul educator-puericultor/ învăţătorul/institutorul/profesorul pentru învăţământul primar/ profesorul-diriginte |
Coordonatorul activităților grupei/clasei de preșcolari/elevi, provenind dintre cadrele didactice de predare sau de instruire practică, numit de director și care predă la grupa/clasa respectivă. |
14. |
Învățarea |
Reprezintă munca intelectuală și fizică desfășurată în mod sistematic de către preșcolari/elevi, în vederea însușirii conținutului ideatic și formării abilităților necesare dezvoltării continue a personalității. |
15 |
Circuit intrare și ieșire personal didactic/ personal didactic- auxiliar/ personal nedidactic/ preșcolari |
Parcursul prin curtea grădiniței până la intrarea/ieșirea în unitatea de învățământ, delimitat și semnalizat. |
16 |
Distanțare fizică |
Distanța de cca 1 m dintre preșcolarii din sălile de clasă |
17 |
Măsuri igienico-sanitare de prevenire a infecției cu SARS CoV 2 |
Dezinfectarea, în mod regulat, a coridoarelor, grupurilor sanitare, sălilor de clasă (mobilier și pardoseală) și a materialelor/ instalațiilor utilizate pe parcursul procesului didactic/ activității didactice cu substanțe omologate și recomandate de către Ministerul Sănătății: biocide pe bază de alcool/ dezinfectanți chimici pentru uciderea/ distrugerea COVID -19, între schimburi (dacă este cazul) și la finalul programului; purtarea măștii; igienizarea mâinilor cu dezinfectant sau săpun. |
7.2.Abrevieri:
-
Nr.
crt.
Abrevierea
Termenul abreviat
1.
EP
Entitate Publică
2.
PO
Procedură operațională
3.
CEAC
Comisia pentru evaluare și asigurare a calității.
4.
OUG
Ordonanţă de urgenţă a guvernului
8. Descrierea procedurii
Până la data de 10 septembrie, în funcţie de situaţia epidemiologică, de particularităţile locale, de infrastructura şi resursele umane, Consiliul de Administraţie al unităţii de învăţământ propune Inspectoratului Şcolar Judeţean Vaslui aplicarea unuia dintre scenariile de organizare şi desfăşurare a cursurilor, prevăzute în ghidul din anexa nr. 1 la Ordinul comun MEC/MS nr. 5.487/ 1.494/2020 pentru aprobarea măsurilor de organizare a activității în cadrul unităților/instituțiilor de învățământ în condiții de siguranță epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2.
8.1 Stabilirea scenariului de organizare şi desfăşurare a cursurilor în unităţile/instituţiile de învăţământ
a. Criteriul epidemiologic în baza căruia unităţile/instituţiile de învăţământ stabilesc unul dintre cele 3 scenarii este rata incidenţei cumulate, respectiv numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori. În fundamentarea hotărârii se va utiliza următorul raţionament:
Dacă rata incidenţei cumulate este sub 1/1.000 locuitori - se va putea opta între scenariul 1 sau scenariul 2 pentru fiecare unitate de învăţământ în parte, în funcţie de infrastructura şi resursele existente la nivelul unităţii de învăţământ.
Dacă rata incidenţei cumulate este între 1-3/1.000 locuitori - se va aplica scenariul 2 pentru toate unităţile de învăţământ din localitate.
La o rată a incidenţei cumulate peste limita de alertă de 3/1.000 locuitori, D.S.P. Vaslui va prezenta C.J.S.U. Vaslui o analiză a situaţiei epidemiologice din localitate. În funcţie de existenţa transmiterii comunitare în localitate şi numărul de focare existente în unităţile de învăţământ din localitate, precum şi alte criterii de risc, C.J.S.U. poate decide, prin emiterea unei hotărâri, suspendarea temporară a activităţilor didactice care presupun prezenţa faţă în faţă din unităţile de învăţământ (scenariul 3), cursurile desfăşurându-se online. În absenţa unei astfel de decizii, unităţile de învăţământ din localitatea respectivă vor funcţiona în scenariul 2.
b. Scenariul de funcţionare va fi aprobat în C.A. al unităţii şcolare, avizat de către I.S.J. şi D.S.P. şi analizat şi aprobat în C.J.S.U. Vaslui.
c. Scenariul de funcţionare al unităţii/instituţiei de învăţământ pe parcursul anului şcolar se va actualiza săptămânal sau ori de câte ori este nevoie.
d. În cazul apariţiei unuia/mai multor cazuri de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 în unitatea de învăţământ, directorul anunţă I.S.J. şi D.S.P., pentru a stabili împreună măsurile ce se impun cu privire la desfăşurarea activităţii didactice.
e. Părinţii vor fi informaţi de către cadre didactice asupra obligaţiei de a anunţa unitatea de învăţământ cu privire la absenţa copilului în următoarele situaţii:
Preșcolarul prezintă simptome specifice infectării cu virusul SARS-CoV-2;
Preșcolarul a fost diagnosticat cu SARS-CoV-2;
Preșcolarul este contact direct al unei persoane diagnosticate cu SARS-CoV-2 şi se află în carantină.
f. În contextul confirmării unuia sau mai multor cazuri de COVID-19 la nivelul unităţii de învăţământ, se vor aplica criteriile de suspendare a cursurilor şcolare din ghidul anexa nr. 1 la Ordinul comun MEC/MS nr. 5.487/1.494/2020, grupa sau întreaga grădiniță putând fi închisă pentru 14 zile, cursurile desfăşurându-se online.
g. Conducerea unităţii de învăţământ va desemna un responsabil, dintre angajaţii unităţii de învăţământ, care coordonează activităţile de prevenire a infecţiei cu SARS-CoV-2 la nivelul unităţii. Acesta va fi în permanentă legătură cu personalul medico-sanitar, cu reprezentanţii I.S.J. Vaslui, ai D.S.P. Vaslui, ai autorităţilor administraţiei publice locale şi ai C.J.S.U. Vaslui.
8.2. Pregătirea unităţilor de învăţământ
8.2.1 Asigurarea materialelor de igienizare şi a dezinfectanților
Conducerea şcolii/ administratorul de patrimoniu va lua măsurile necesare pentru a se asigura aprovizionarea şcolii cu următoarele produse:
a) produse pentru dezinfecţia suprafeţelor (substanţe biocide pe baza de clor sau alcool). Produsele vor avea fişă tehnică care să certifice eficacitatea acestora în activitatea de dezinfecţie şi să fie potrivite profilului de utilizare într-o şcoală. În acest sens, conducerea şcolii se va consulta cu asistentul medical, reprezentanţi ai Direcţiei de Sănătate Publică Vaslui, în vederea achiziţionării produselor potrivite.
b) produse pentru dezinfecţia mâinilor. Acestea trebuie să fie disponibile în recipiente care să permită utilizarea cât mai igienică a acestora (pulverizatoare, dozatoare etc). Nu se vor utiliza recipiente improvizate.
c) săpun, hârtie igienică, prosoape de hârtie necesare pentru toalete
d) măşti şi mănuşi
e) mijloace de marcare a căilor de acces (benzi adezive pentru delimitarea culoarelor de acces pe holurile şcolii, indicatoare de acces etc.)
f) saci menajeri, tomberoane pentru gunoi, alte produse necesare organizării activităţii
8.2.2. Stabilirea unor măsuri de prevenire şi combatere a îmbolnăvirilor cu SARS-COV-2 în unitatea de învăţământ
În baza măsurilor stabilite la nivel național pentru desfăşurarea activităţilor de către persoanele care au acces în cadrul unităţilor/instituţiilor de învăţământ, în condiţii de siguranţă, în contextul prevenirii şi combaterii infectării cu SARS-CoV-2, Consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ preuniversitar au obligația de a stabili modalităţile de desfăşurare a activităţilor didactice, propriul circuit de intrare şi de ieşire a elevilor, a personalului didactic, didactic auxiliar şi nedidactic, precum şi modul în care se va realiza igienizarea/dezinfecţia unităţii de învăţământ, asigurându-se că sunt îndeplinite următoarele criterii:
Unitatea de învăţământ dispune de cadre medicale - asistent medical pentru acordarea asistenţei medicale.
La intrarea în unitatea de învăţământ vor fi asigurate materiale şi echipamente de protecţie (covoraşe dezinfectante, măşti de protecţie, substanţe dezinfectante pentru mâini etc.);
În toate spaţiile în care se vor desfăşura activităţi cu copiii vor fi afişate mesaje de informare cu privire la normele igienico-sanitare şi de prevenire a infectării cu SARS-CoV-2;
Intrările/ieşirile, precum şi sensul de deplasare pe coridoare, către sălile de clasă şi alte încăperi, sunt stabilite de unitatea de învăţământ, semnalizate corespunzător şi dezinfectate în mod regulat;
Unitatea de învăţământ asigură săpun, prosoape de hârtie, dispensere cu dezinfectant pentru mâini, care vor fi reîncărcate permanent;
Coridoarele, grupurile sanitare şi sălile de clasă (mobilier şi pardoseală) vor fi dezinfectate regulat cu substanţe biocide pe bază de clor sau alcool, în mod obligatoriu între schimburi (dacă este cazul) şi la finalizarea programului.
8.2.3. Curăţarea şi dezinfecţia
Prin curăţare se înţelege îndepărtarea mecanică (manuală şi/sau automată) a oricăror forme de deşeuri, detritusuri, praf sau depuneri de materiale nefolositoare, rezultate în urma activităţilor umane, în unitatea de învățământ.
Prin dezinfecţie se înţelege reducerea numărului de germeni saprofiţi şi patogeni prin mijloace fizice sau chimice; cea mai eficientă metodă este dezinfecţia cu un produs biocid;
pardoselile se curăţă cu ştergătorul umezit în produse de curăţare; dezinfecţia chimică se face numai dacă suprafeţele sunt vizibil murdărite cu sânge sau lichide biologice; măturatul uscat este interzis;
pereţii şi pavimentele, dacă sunt finisate cu materiale lavabile, se curăţă cu produse de curăţare, periodic şi când sunt vizibil murdărite; în cazul finisajelor nelavabile, curăţarea se face cu aspiratorul de praf;
mobila şi pervazurile se şterg de praf zilnic, cu material moale, impregnat, pentru a reţine praful; obiectele aflate la înălţime şi tapiţeria mobilei se vor curăţa zilnic, cu aspiratorul de praf;
W.C.-urile şi pișoarele se curăţă cu perie, produse de curăţare adecvate şi se dezinfectează; colacul de W.C. se şterge cu produse de curăţare;
chiuveta va avea suprafaţa intactă şi nu va fi prevăzută cu scurgător de lemn; nu se admit tuburi din cauciuc care să prelungească robinetele; chiuveta se curăţă şi se dezinfectează zilnic, inclusiv interiorul robinetului, folosind o perie subţire;
montarea distribuitoarelor de perete pentru săpun; savonierele şi distribuitoarele de perete se curăţă şi se clătesc cu apă fierbinte înainte de reumplere;
alte obiecte, cum ar fi: telefonul, vazele de flori, scrumierele etc., se curăţă cu produse de curăţare, zilnic;
echipamentele şi materialele de curăţenie: cârpele, bureţii, periile, ştergătoarele se spală zilnic cu produse de curăţare şi se clătesc cu apă fierbinte; se usucă şi se depozitează uscate.
Vor fi asigurate materialele necesare igienei personale la grupurile sanitare din unitatea de învățământ, corespunzător numărului de beneficiari direcți ai educației (hârtie igienică, săpun, substanţe dezinfectante, mijloace de uscare a mâinilor după spălare).
Pentru îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin, conducerea unităţii de învăţământ se consultă, după caz, cu: consiliul profesoral, consiliul reprezentativ al părinţilor/asociaţia părinţilor, consiliul şcolar al elevilor, reprezentanţii organizaţiilor sindicale, autorităţile administraţiei publice locale, pentru organizarea în bune condiţii a activităţilor desfăşurate, în contextul prevenirii şi combaterii infectării cu SARS-CoV-2.
8.2.5. Organizarea spațiilor grădiniței și a traseelor de acces
A. Sălile de grupă
Pentru fiecare grupă de preșcolari va fi stabilită propria sală de curs, astfel încât să fie asigurată distanţarea fizică de minimum 1 metru între preșcolari. Grupele vor funcţiona în configuraţia şi spaţiile precizate în Anexa 1 la această procedură. Fiecare sală de curs va fi dotată cu produse pentru dezinfecția mâinilor.
Preșcolarul va putea schimba grupa pe perioada semestrului doar în situaţii justificate stabilite de către cadru didactic.
Aranjarea preșcolarilor la măsuțe se stabilește de către educatoare.
B. Traseele de acces și circulația preșcolarilor în grădiniță
Directorul şcolii împreună cu administratorul de patrimoniu iau măsuri pentru a asigura parcursul prin curtea şcolii până la intrarea în unitatea de învăţământ pe un traseu bine delimitat şi semnalizat, respectând normele de distanţare fizică.
Accesul de intrare / ieșire în grădiniță nr. 8 este realizată pe poarta de la intrarea principală, astfel:
Preşcolarii au accesul asigurat doar însoţiţi de părinţi/reprezentantul legal, începând cu ora 8,00, în prezenţa persoanei demnate astfel:
Grupele de la parter vor avea acces prin ușa din spatele clădirii, respectând orarul: grupa mijlocie între orele 8,15 – 8,30, grupa mică – 8,30-8,45.
Grupele de la etaj vor avea acces pe ușa principală, din fața clădirii respectând orarul: grupa mare – 8,00-8,15, grupa mijlocie între orele 8,15 – 8,30, grupa mică – 8,30-8,45
După ora 8,45 nu se mai permite intrarea în grădiniţă a copiilor, numai în situații excepționale. Excepții vor face și cazurile de preșcolari care vor fi nevoiți să vină înainte de ora 8,00.
La grădinița cu P.N nr. 3, preșcolarii vor veni între orele 8,00-8,30, si la grupa cu program prelungit din incinta parterului de la bloc, vor veni între 8,00-8,30. Am bele grupe vor respecta traseul bine determinat, funcționând în apartamente diferite.
La grădinița cu P.N nr. 7, preșcolarii vor veni între orele 8,00-8,30.
Programul de plecare acasa a preșcolarilor se realizează în următorul interval orar:
- Grădinița cu program prelungit: grupa mică: 15,30-16,00, grupa mijlocie 16,00-16,30, grupa mare 16,30 -17,00
- Grădinița cu program normal la ora 12.00
8.2.5. Accesul angajaţilor grădiniței, cadre didactice și personal nedidactic
Cadrele didactice vor avea acces în unitate conform orarului aprobat de conducerea grădiniței, cu cel puțin 15 minute înainte de începerea orelor la grupă. Părăsesc incinta grădiniței după terminarea programului și după ce au condus la poartă preșcolarii grupei unde și-au desfășurat activitatea. Educatoarele au acces de la ora 7,45, respectiv 12,00, administratorul de patrimoniu la ora 7,00 și directorul la ora 8,00. Accesul în instituţie sâmbătă şi duminică se realizează după un orar prestabilit în funcţie de activităţile extraşcolare desfăşurate, cu aprobarea direcţiunii.
Personalul nedidactic are acces în unitate în conformitate cu orarul aprobat pentru fiecare sector de activitate. Personalul de pază se prezintă la locul de muncă cu 15 minute înaintea orei de începere, pentru efectuarea proceselor verbale şi pentru verificarea sectoarelor. Femeile de serviciu, femeile de la bucătărie, spălătorie şi muncitorul de întreţinere se vor prezenta la locul de muncă cu 15 minute înaintea începerii lucrului efectiv.
-
Personalul didactic
sosește în unitate, înainte de începerea activității conform programului stabilit de conducerea unității și intră în curtea grădiniței, deplasându-se pe un traseu marcat;
așteaptă, respectând distanța de 1 metru între ei, purtând masca pe față, în curtea grădiniței, să fie preluat de un cadru medical, pentru a li se măsura temperatura. În cazul în care temperatura lor depășește 37,3 de grade, nu le este permisă intrarea în unitate;
însoțește copiii pe traseul marcat pe hol către sala în care urmează să se desfășoare activitatea didactică;
desfășoară activitățile didactice, purtând mască pe tot parcursul acestora și păstrând distanța fizică de cca 1 m;
supraveghează respectarea cu strictețe a măsurilor de distanțare fizică dintre copii și măsurile igienico-sanitare de prevenire a infecției cu SARS-CoV-2;
are obligația de a se informa și respecta toate prevederile legislative transmise de conducerea școlii.
-
Cabinetul medical/ asistente medicale
asigură triajul epidemiologic (măsurarea temperaturii și declararea de antecedente personale privind simptomatologia respiratorie) pentru personalul unității și copii, respectând procedura;
verifică efectuarea dezinfecției mâinilor la intrarea în unitate;
supraveghează colectarea măştilor purtate în locuri speciale, semnalizate corespunzător, amenajate în unitatea de învăţământ;
aplică procedurile specifice în astfel de situații și informează conducerea unității în legătură cu prevederile procedurilor specifice
-
Personalul didactic - auxiliar
sosește în unitate deplasându-se pe un traseu marcat;
așteaptă distanțați la 1 metru între ei, purtând masca pe față, în curtea grădiniței, să fie preluați de un cadru medical, pentru a li se măsura temperatura. În cazul în care temperatura lor depășește 37,3 de grade, nu le este permisă intrarea în unitate;
desfășoară activitățile zilnice, purtând mască pe tot parcursul acestora și păstrând distanța fizică de cca 1 m;
Personalul nedidactic
sosește în unitate deplasându-se pe un traseu marcat;
așteaptă distanțați la 1 metru între ei, purtând masca pe față, în curtea grădiniței, să fie preluați de un cadru medical, pentru a li se măsura temperatura. În cazul în care temperatura lor depășește 37,3 de grade, nu le este permisă intrarea în unitate;
desfășoară activitățile de igienizare/ dezinfecție, aerisire, înaintea începerii programului, între schimburi (dacă este cazul) pe o durată de 2 ore și la finalizarea programului, purtând mască pe tot parcursul acestora și păstrând distanța fizică de cca 1m.
Administratorul școlii
distribuie personalului aflat în subordine sarcinile care le revin
monitorizează activitățile de dezinfecție realizate de personalul nedidactic;
afișează, la loc vizibil, regulile de igienă și distanțare fizică specifice acestei perioade;
realizează, împreună cu personalul desemnat la nivelul unității, marcajul circuitului de intrare și ieșire;
realizează necesarul de materiale specifice acestei perioade.
colaborează cu Comisia SSM pentru realizarea activităților specifice acestei perioade.
9. Responsabilităţi
Conducerea unităţii de învăţământ răspunde de implementarea acţiunilor de prevenire şi combatere a infectării cu SARS-CoV-2 şi de organizarea şi desfăşurarea activităţilor, pe baza unui program, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
Unitatea de învăţământ informează direcţiile de sănătate judeţene despre depistarea unor cazuri suspecte de infecţie la copii sau personalul didactic/didactic auxiliar/nedidactic din cadrul unităţilor de învăţământ.
Conducerea unităţii/instituţiei de învăţământ desemnează o persoană cu atribuţii în menţinerea legăturii permanente cu direcţia de sănătate publică judeţeană.
Conducerea unităţii/instituţiei de învăţământ informează copiii și părinții acestora, prin afișare la avizierul grădiniței sau în mediul on-line, în legătură cu programul activităților din această perioadă și sala în care se desfășoară fiecare activitate.
Administratorul de patrimoniu este responsabil cu achiziţia materialelor de igienizare şi protecţie, cu respectarea normelor în vigoare. Produsele trebuie să deţină avize care să ateste eficacitatea acestora.
Cadrele didactice de predare răspund de desfăşurarea activităţii pe perioada derulării orei de curs.
Personalul nedidactic va supraveghea accesul în grădiniță şi curtea grădiniței, astfel încât să fie respectate măsurile cu privire la distanţarea între preșcolari. Personalul de îngrijire se ocupă de igienizarea spaţiilor din şcoală.
Formulare
Formular evidență modificări
Nr. Crt. |
Ediția |
Data ediției |
Revizia |
Data reviziei |
Nr. Pag. |
Descriere modificare |
Semnătura conducătorului departamentului |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
1. |
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
|
10.2.Formular
analiză
procedură
Nr. Crt. |
Compartiment |
Nume și prenume conducător compartiment |
Înlocuitor de drept sau delegat |
Aviz favorabil |
Aviz nefavorabil |
|||
Semnătura |
Data |
Observații |
Semnătura |
Data |
||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Cuprins
1. |
Lista responsabililor cu elaborarea, verificarea şi aprobarea ediţiei sau, după caz, a reviziei în cadrul ediţiei procedurii |
1 |
2. |
Situaţia ediţiilor şi a reviziilor în cadrul ediţiilor procedurii |
1 |
3. |
Lista cuprinzând persoanele la care se difuzează ediţia sau, după caz, revizia din cadrul ediţiei procedurii |
1 |
4. |
Scopul procedurii |
2 |
5. |
Domeniul de aplicare |
2 |
6. |
Documente de referinţă aplicabile activității procedurale |
3 |
7. |
Definiţii şi abrevieri ale termenilor utilizaţi |
4 |
8. |
Descrierea procedurii |
6 |
9. |
Responsabilităţi |
12 |
10. |
Formulare |
13 |
11. |
Cuprins |
14 |
12. |
Anexe |
15 |
Anexa
1: Lista grupelor repartizare în anul școlar 2020 – 2021
În incinta clădirii de pe strada Dragoș Vodă, nr. 26, distribuirea sălilor de grupă cu program prelungit este următoarea:
La parter vor funcționa următoarele grupe:
Grupa mica A – educatoare Popa Lența / David Bianca
Grupa mijlocie A – educatoare Roseti Gabriela / Șișcă Sorina
Grupa mare C – educatoare Strat Mioara / Andronache Mihaela
La etaj vor funcționa următoarele grupe:
Grupa mica B – educatoare Sava Diana / Corcioveanu Mioara
Grupa mare A – educatoare Tănasă Gica / Bratu Oana
Grupa mijlocie B – educatoare Rusu Corina / Năstasă Paula
La parterul blocului, de pe strada Episcop Antonovici
O grupă cu Program prelungit, grupa mare B – educatoare Șoldan Oana / Mihai Silvia
Grădinița nr. 3 cu o grupă cu Program Normal: grupa mijlocie – educatoare Diaconu Sidonia
La parterul blocului, de pe strada Dragos Vodă
Grădinița nr. 7 cu o grupă cu Program Normal: grupa mare – educatoare Hlenski Lenuța
Anexa 2: Măsuri de organizare a activității în cadrul unităților de învățământ în condiții de siguranță epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-COV-2
Având în vedere prevederile Ordinului comun 5487/1494/31.08.2020 privind aprobarea măsurilor de organizare a activității în cadrul unităților de învățământ în condiții de siguranță epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-COV-2, la nivelul GRĂDINIȚEI CU PROGRAM PRELUNGIT numărul 8 s-au luat urmatoarele MĂSURI :
1. Intrarea eșalonată a copiilor în grădiniță: se va face la intervale orare stabilite în funcție de nivelul de vârstă al copiilor ;
2. Părinții/Aparținătorii vor avea acces în curtea grădiniței și vor însoți copiii până la intrarea în unitate destinată primirii copiilor.
3. După dezinfecția mâinilor, copiii vor merge direct în sălile de grupă, însoțiți de un reprezentant al grădiniței ;
4. În timpul activităților, locurile din sala de grupă vor fi fixe; după ocuparea acestora,copiii nu vor mai schimba locurile între ei pe toată perioada derulării activităților;
5. Vor fi limitate deplasările în sala de grupă: jocurile și activitățile se vor desfășura doar la masă. Jocurile de mișcare se vor desfășura cu respectarea distanțării fizice;
6. Interzicerea schimbului de obiecte între copii;
7. Sălile vor fi aerisite înainte de sosirea copiilor, prin deschiderea ferestrelor timp de cel puțin 30 de minute, aerisirile se vor face ori de câte ori copiii părăsesc sala de grupă ;
8. Se va asigura ventilația naturală a sălii de grupă, astfel cel puțin un geam va fi deschis (rabatat) pe tot parcursul zilei, inclusiv la programul de somn;
9. Activităţile și servirea meselor se vor desfășura cu respectarea distanțării între copii și cadre didactice, evitându-se contactul fizic;
10. Periodic, copiii își vor spăla și dezinfecta mâinile ;
11. Pentru programul de somn, în vederea asigurării distanțării fizice, este recomandat ca cei care au posibilitate să ia copiii după masa de prânz. În cazul în care nu există această posibilitate, distanțarea între copii la somn va fi asigurată conform unei programari de rămânere la somn;
12. Plecarea acasă se va face la intervale de timp stabilite;
13. Sosirea copiilor se va face în intervalul 06.00 – 09.00, conform programărilor pe grupe;
14. În cazul în care preșcolarii prezintă în timpul orelor de curs stare febrilă sau simptomatologie specifică infectării cu SARS -COV-2 (tuse, dificultăți în respirație – scurtarea respirației, diaree, vărsături), vor fi duși în încăperea special
amenajată pentru izolare și vor fi anunțați imediat părinții;
15. Rechizitele necesare pentru desfășurarea activităților vor fi individualizate în cutii personalizate care pot fi dezinfectate;
16. După utilizarea jucăriilor din grupă, acestea se vor dezinfecta până la utilizarea de către alt copil;
17. Pentru respectarea normelor în vigoare, perdelele, draperiile și covoarele vor fi eliminate temporar din sala de grupă.
Prezența la grădiniță a copilului dumneavoastră impune respectarea următoarelor cerințe:
Triajul zilnic se efectuează acasă, de către părinte, prin măsurareatemperaturii corporale și aprecierea stării de sănătate a copilului, în urma căreia părintele decide prezentarea preșcolarului la grădiniță.
Nu se vor prezenta la grădiniţă în ziua respectivă:
- cei cu temperatură mai mare de 37,3ᵒ C și/sau simptomatologie specifică infectării cu SARS-COV-2 (tuse, dificultăți în respirație – scurtarea respirației, diaree, vărsături) sau alte boli infecto-contagioase;
- cei confirmați cu infecție cu SARS-COV-2, aflați în perioada de izolare la domiciliu;
- cei care sunt declarați contacți apropiați cu o persoană infectată cu SARS-COV-2,aflați în perioada de carantină la domiciliu / carantină instituționalizată.
Triajul zilnic în grădinițe se efectuează conform normelor legale în vigoare, ca și până acum.
Comunicarea cu părinții se va realiza telefonic sau prin mijloace electronice în vederea identificării din timp a semnelor de îmbolnăvire și a inițierii măsurilor de prevenire a îmbolnăvirilor în colectivitate.
Părinții au obligația să anunțe unitatea de învățământ cu privire la absența preșcolarului în următoarele situații:
- preșcolarul prezintă simptome specifice infectării cu virusul SARS-COV-2,
- preșcolarul a fost diagnosticat cu virusul SARS-COV-2,
- preșcolarul este contact direct al unei persoane diagnosticate cu virusul SARS-COV-2 și se află în carantină.
La începerea frecventării grădiniței, se va prezenta avizul epidemiologic de intrare în colectivitate.
Revenirea în colectivitate a copiilor care au avut probleme de sănătate și au absentat de la grădiniță se va realiza obligatoriu în baza unei adeverințe medicale , care să precizeze diagnosticul stabilit.
Preșcolarii care fac parte dintr-un grup cu risc (de exemplu, boli respiratorii cronice severe, obezitate severă, diabet zaharat tip 1, boli inflamatorii, boli imune / autoimune, boli rare, boli ereditare de metabolism, dizabilități, tratament imunosupresiv)se vor prezenta la grădiniță cu avizul și recomandările specificeale medicului curant și cu acordul scris al părinților.
Trebuie să îi învățați pe copii să respecte următoarele reguli:
Spălați-vă des pe mâini!
Tușiți sau strănutați în pliul cotului sau într-un șervețel!
Utilizați un șervețel de unică folosință, după care aruncați-l!
Salutați-i pe ceilalți fără să dați mâna!
Nu vă strângeți în brațe!
Sfaturi utile pentru dumneavoastră:
Vorbiți cu copilul despre cum acesta se poate proteja pe el, dar și pe cei din jur împotriva infecției cu noul coronavirus;
Explicați-i copilului că,deși grădinița se redeschide, viața de zi cu zi nu va fi la fel ca înainte, deoarece trebuie să avem grijă de noi și să evităm răspândirea infecției;
Acordați atenție stării mentale a copilului și discutați cu el despre orice modificări ale stării lui emoționale;
Învățați-vă copilul cum să se spelepe mâini corespunzător și vorbiți cu acesta despre cum respectăm sfaturile generale cu privire la o igienă corespunzătoare și la păstrarea distanței;
Învățați-vă copilul să se spele pe mâini: atunci când ajunge la grădiniță, când se întoarce acasă, înainte și după servirea mesei,înainte și după utilizarea toaletei și ori de câte ori este necesar;
Sfătuiți-vă copilul să nu consume în comun mâncarea sau băuturile și să nu schimbe cu alți copii obiectele de folosință personală (atenție la schimbul de telefoane, tablete, instrumente de scris, jucării etc. De exemplu, nu oferiți nimic de mâncat sau de băut întregii grupe/ clase la ziua de naștere sau cu alte ocazii );
Instruiți-vă copilul să nu interacționeze fizic (nu se vor îmbrățișa, nu își vor atinge reciproc mâinile și nu vor sta aproape unul de celălalt);
Anexa 3. Măsuri de protecţie la nivel individual.
Mesaje importante:
- Spălaţi-vă des pe mâini!
- Tuşiţi sau strănutaţi în pliul cotului sau într-un şerveţel!
- Utilizaţi un şerveţel de unică folosinţă, după care aruncaţi-l!
- Salutaţi-i pe ceilalţi fără să daţi mâna!
- Nu vă strângeţi în braţe!
- Păstraţi distanţarea fizică, evitaţi aglomeraţiile!
a) Spălarea/Dezinfectarea mâinilor:
Toţi copiii şi personalul trebuie să se spele/dezinfecteze pe mâini:
- imediat după intrarea în grădiniță şi înainte de a intra în sala de grupă;
- înainte de pauza/pauzele de masă;
- înainte şi după utilizarea toaletei;
- după tuse sau strănut;
- ori de câte ori este necesar.
b) Purtarea măştii de protecţie
- Masca de protecţie este obligatorie pentru întreg personalul unităţii de învăţământ şi va fi purtată în sălile de grupă, în cancelarie, în timpul deplasării prin unitatea de învăţământ şi în timpul
recreaţiei (atunci când se află în interior şi exterior);
- Schimbul măştii de protecţie între persoane este interzis
AŞA DA:
- Spală-te/Dezinfectează-te pe mâini înainte de a pune mâna pe mască
- Verifică masca să nu aibă rupturi sau găuri
- Identifică partea de sus, care trebuie să aibă banda metalică sau marginea tare
- Pune masca cu partea colorată spre exterior
- Aşază banda metalică sau marginea tare deasupra nasului
- Acoperă nasul, gura şi bărbia
- Potriveşte masca pe faţă fără a lăsa spaţii libere pe lateralele feţei
- Evită să atingi masca
- Scoate masca apucând-o de barete
- Ţine masca departe de tine şi de suprafeţe în timp ce o scoţi
- După folosire, aruncă imediat masca, într-un coş cu capac
AŞA NU:
- Nu folosi o mască ruptă sau umedă
- Nu purta masca doar peste gură sau sub bărbie
- Nu purta o mască prea largă
- Nu atinge partea din faţă a măştii
- Nu scoate masca pentru a vorbi cu cineva sau pentru a face altceva ce necesită reatingerea măştii
- Nu-ţi lăsa masca la îndemâna altor persoane
- Nu refolosi masca
- Nu schimba masca cu altă persoană
- Evitaţi să vă atingeţi ochii, nasul şi gura cu mâinile neigienizate.
- Acoperiţi gura şi nasul cu o batistă de unică folosinţă sau folosiţi cotul îndoit în cazul în care se întâmplă să strănutaţi sau să tuşiţi. După aceea, aruncaţi batista utilizată.
- Curăţaţi obiectele/suprafeţele utilizate sau atinse frecvent folosind şerveţele/lavete/ producebiocide/ virucide.
- Solicitaţi consult de specialitate dacă prezentaţi simptome precum febră, tuse sau dificultăţi la respiraţie sau orice altă simptomatologie de boală.
- Discutaţi cu profesorii dacă aveţi întrebări sau griji.
Anexa 3 Sfaturi pentru părinți
- Vorbiţi cu copilul despre cum acesta se poate proteja pe el, dar şi pe cei din jur împotriva infecţiei cu noul coronavirus;
- Explicaţi-i copilului că, deşi şcoala se redeschide, viaţa de zi cu zi nu va fi la fel ca înainte, deoarece trebuie să avem grijă de noi şi să evităm răspândirea infecţiei;
- Acordaţi atenţie stării mentale a copilului şi discutaţi cu el despre orice modificări ale stării lui emoţionale;
- Învăţaţi-vă copilul cum să se spele pe mâini corespunzător şi vorbiţi cu acesta despre cum respectăm sfaturile generale cu privire la o igienă corespunzătoare şi la păstrarea distanţei;
- Învăţaţi-vă copilul să se spele pe mâini: atunci când ajunge la şcoală, când se întoarce acasă, înainte şi după servirea mesei, înainte şi după utilizarea toaletei şi ori de câte ori este necesar;
- Învăţaţi-vă copilul cum să poarte corect masca de protecţie şi explicaţi-i importanţa şi necesitatea purtării acesteia;
- Sfătuiţi-vă copilul să nu consume în comun mâncarea sau băuturile şi să nu schimbe cu alţi elevi obiectele de folosinţă personală (atenţie la jucării etc. De exemplu, nu oferiţi nimic de mâncat sau de băut întregii grupe/clase la ziua de naştere sau cu alte ocazii);
- Curăţaţi/dezinfectaţi zilnic acasă obiectele de uz frecvent ale copilului (telefon, tabletă, computer, mouse etc.);
- Evaluaţi zilnic starea de sănătate a copilului înainte de a merge la şcoală;
- În situaţia în care copilul are febră, simptome respiratorii (tuse, dificultăţi în respiraţie), diaree, vărsături, contactaţi telefonic medicul de familie sau serviciile de urgenţă, după caz, şi nu duceţi copilul la şcoală;
- În cazul în care copilul se îmbolnăveşte în timpul programului (la şcoală), luaţi-l imediat acasă şi contactaţi telefonic medicul de familie sau serviciile de urgenţă, după caz.
- Este nevoie ca părinţii să conştientizeze cât este de importantă izolarea la domiciliu şi netrimiterea în colectivitate a copiilor cu cel mai mic semn de boală infectocontagioasă.